ZAŁATWIANIE SPRAW
1. Obsługa klienta
2. Rozliczanie odbiorców
3. Płatności
4. Reklamacje
5. Kontrola zaległości
1. Obsługa klienta
Do zakresu czynności sekretariatu (kancelarii) należy:
• udzielanie informacji interesantom w razie potrzeby kierowanie ich do
właściwych komórek organizacyjnych,
• przyjmowanie i rozdział wpływów (pism, akt),
• wysyłanie pism (spedycja),
• przyjmowanie i nadawanie, faksów, e-maili.
Sprawy przyjmowane są w formie ustnej (w tym drogą telefoniczną) oraz pisemnej
Każda sprawa rozpatrywana i rozwiązywana jest bez zbędnej zwłoki.
W przypadku osobistego kontaktu większość spraw załatwiana jest na miejscu.
Sprawy obejmujące szersze spektrum zagadnień, bardziej skomplikowane załatwiane
są po przeprowadzeniu koniecznych analiz, konsultacji i uzgodnień, w zależności
od specyfiki przedłożonej sprawy. Pisemne odpowiedzi przesyłane są do klienta
niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od dnia wpływu pisma do Spółki.
Informacje dot. sposobu i wymagań dotyczących spraw związanych z:
- wydawaniem warunków technicznych podłączenia nowych odbiorców do sieci
wod.-kan.
- dokonywaniem uzgodnień dokumentacji projektowej na wykonywanie przyłączy
i sieci wod.-kan.
- wydawaniem pozwoleń na wykonanie przyłączy wod.-kan. są udzielane na miejscu.
Dla uproszczenia procedury załatwiania powyższych spraw opracowane zostały
odpowiednie wzory formularzy do wypełnienia przez wnoszącego sprawę.
W przypadku pozostawienia przez klienta własnego wniosku sprawdza się, czy
zawarte w nim informacje są pełne. Jeżeli występują braki w dokumentacji
pracownik biura informuje o tym klienta i prosi o ich uzupełnienie. W przypadku
odmowy uzupełnienia brakujących dokumentów pracownik sekretariatu przyjmuje je
w formie przedłożonej, uprzedzając klienta o ewentualności otrzymania
odpowiedzi/informacji wzywającej do załączenia brakujących dokumentów w celu
umożliwienia komórce merytorycznej rozpatrzenia sprawy. Sekretariat przyjmuje
druk wraz z niezbędnymi dokumentami lub własny wniosek klienta z załącznikami.
Oryginał pisma i jego kopia lub kserokopia są oznaczone pieczątką wpływu.
W przypadku zgłoszeń dotyczących sieci wod.-kan. m.in. awarie, kontrola
parametrów hydraulicznych panujących sieci, poprawności pracy przewodów
wod.-kan. itp. sprawy nie wymagające konsultacji załatwiane są niezwłocznie –
wg kolejności zgłoszeń, pozostałe – trudniejsze do rozwiązania w terminach
uzgodnionych z osobami zgłaszającymi.
2. Rozliczanie odbiorców.
Rozliczanie odbiorcy usług następuje od momentu zainstalowania i zaplombowania
wodomierza przez dział zakładu wodociągów i kanalizacji oraz zawarcia umowy o
zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków. Podstawą rozliczenia za świadczone
przez Miejskie
Przedsiębiorstwo
Komunalne w Gostyninie Sp. z o.o. usługi są wskazania wodomierza lub innych
urządzeń pomiarowych. W przypadku braku wodomierza ilość
zużytej wody określa się na podstawie przeciętnych
norm zużycia określonych zgodnie z art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 7 czerwca
2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu
ścieków. Na podstawie danych uzyskanych z odczytów, dokonywanych
przez pracowników Spółki wystawiane są faktury
określające ilość
pobranej wody i odprowadzonych ścieków oraz wynikającą z tego tytułu należność
do zapłaty. Faktura może być wystawiona na miejscu zaraz po dokonaniu odczytu
lub przesłana drogą pocztową na adres do korespondencji. Odbiorca usług może
również samodzielnie podawać stan wodomierza w celach rozliczeniowych. W takim
przypadku faktura wysyłana jest drogą pocztową lub oczekuje na odbiór osobisty
w sekretariacie, a wskazanie wodomierza kontrolowane jest okresowo przez
pracowników działu.
3. Płatności
Płatności wynikające z faktury mogą być dokonywane w następujących formach:
- gotówką lub bezgotówkowo w kasie znajdującej się w siedzibie Spółki – bez dodatkowych
prowizji,
- gotówką lub przelewem za pośrednictwem poczty lub innych banków – prowizja
wg. stawek poszczególnych placówek,
- przelewem na podstawie stałej dyspozycji płatności zgłoszonej w banku
prowadzącym ROR klienta – prowizja wg. stawek poszczególnych placówek.
4. Reklamacje
W przypadku awarii wodomierza ilość pobranej wody ustala się na podstawie
średniego zużycia wody w ostatnich sześciu miesiącach poprzedzających
unieruchomienie wodomierza lub przyjętych norm zużycia.
5. Kontrola zaległości
Płatności z tytułu świadczonych przez MPK Sp. z o.o. usług podlegają ciągłemu
monitorowaniu. W przypadku
stwierdzenia
nieuregulowania należności przez okres przekraczający trzy miesiące
zawiadamiamy o powstałych zaległościach a w skrajnych przypadkach o zamiarze
odcięcia dostaw wody. W zawiadomieniu
podany jest termin zamknięcia i
wskazany zastępczy punkt poboru wody. Informację o zamiarze odcięcia
przekazujemy jednocześnie do Urzędu Miasta Gostynina oraz Powiatowej
Stacji Sanitarno Epidemiologicznej. Podstawą takiego działania jest § 36
Regulaminu Dostarczania Wody i Odprowadzania Ścieków zatwierdzonego uchwałą
Rady Miejskiej w Gostyninie nr 291/LI//2002 z dnia 26 września 2002 roku oraz
art. 8 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w
wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (tj. Dz. U. z 2018r. poz. 1152 ze zm.).
Wniosek o wydanie warunków wodno-kanalizacyjnych pobierz
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2008-02-06 16:08:23
- Informacja zaktualizowana przez: Mikołajczyk Marta
- Data ostatniej aktualizacji: 2019-04-10 14:46:39
- Liczba odsłon: 5515
- Historia dokumentu: