Wydział Zarządzania i Obrotu Nieruchomościami

siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Parkowa 22
tel.24-236-07-47, 24-236-07-43, 24-236-07-44, 24-236-07-45

Naczelnik Wydziału - mgr Aneta Petz

 

Zakres działania wydziału:

  1. Realizacja zadań wynikających m. in. z ustawy o gospodarce nieruchomościami, ustawy o ochronie praw lokatorów, mieszkaniowym zasobie gminy i zmianie kodeksu cywilnego oraz ustawy o dodatkach mieszkaniowych i innych ustaw, a w szczególności związanych z:
  1. gospodarowaniem i zarządzaniem gruntami komunalnymi, gruntami zabudowanymi i przeznaczonymi w planach zagospodarowania przestrzennego pod zabudowę, w tym ich zbywania, oddawania w użytkowanie wieczyste, użytkowanie, dzierżawę, najem, użyczenia i w zarząd,
  2. ustalaniem wartości gruntów komunalnych oraz naliczanie opłat za korzystanie z nich,
  3. organizowaniem przetargów na sprzedaż lub dzierżawę nieruchomości komunalnych,
  4. przejmowaniem gruntów pod drogi,
  5. prowadzeniem ewidencji gruntów komunalnych,
  6. tworzeniem zasobów gruntów na cele zabudowy,
  7. prowadzeniem gospodarki lokalami mieszkalnymi i użytkowymi,
  8. realizowaniem zadań z zakresu wypłat dodatków mieszkaniowych, dodatków energetycznych oraz dodatków osłonowych,
  9. realizowaniem zadań z zakresu refundacji podatku VAT dla odbiorców paliw gazowych,
  10. wykonywaniem egzekucji o opróżnianie lokali mieszkalnych, usuwaniem skutków samowoli w zasobach komunalnych,
  11. ustalaniem opłat adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związkuz budową urządzeń infrastruktury technicznej oraz w związku z podziałem nieruchomości,
  12. prowadzeniem spraw z zakresu geodezji i kartografii, m.in.: rozgraniczenia nieruchomości, ustalanie numerów porządkowych nieruchomości,
  13. regulacją stanu prawnego nieruchomości.
  1. Opracowywanie, we współpracy z właściwymi spółkami skarbu gminy, propozycji zmian stawek czynszu za najem lokali i opłat za wodę i ścieki oraz inne usługi komunalne;
  2. Współpraca z Miejskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. w Gostyninie;
  3. Koordynowanie działań gminy w zakresie określenia potrzeb mieszkaniowych ogółem i w ich strukturze oraz określenie możliwości i warunków ich zaspokojenia;
  4. Pomoc przy organizacji imprez miejskich, uroczystości i spotkań oficjalnych organizowanych przez Urząd Miasta;
  5. Współpraca z Wieloosobowym Stanowiskiem ds. Pozyskiwania Środków Zewnętrznych w zakresie realizacji projektów finansowanych lub dofinansowywanych z funduszy zewnętrznych;
  6. Realizowanie zadań z zakresu przyznawania świadczenia pieniężnego z tytułu zapewnienia zakwaterowania i wyżywienia obywatelom Ukrainy.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 15:02:01
  • Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:26:04
  • Liczba odsłon: 6934
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 12867193]

przewiń do góry