Informacja do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia
zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa
w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.)


I. Wymagane dokumenty
1. W przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko – raport o  oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku, gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 – kartę informacyjną (1 egzemplarz w wersji papierowej dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w 1 egzemplarzu dla organu prowadzącego oraz po 1 dla każdego organu opiniującego i uzgadniającego).
2. W przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko – kartę informacyjną przedsięwzięcia (1 egzemplarz w wersji papierowej dla organu prowadzącego postępowanie oraz na informatycznych nośnikach danych z ich zapisem w formie elektronicznej w 1 egzemplarzu dla organu prowadzącego oraz po 1 dla każdego organu opiniującego i uzgadniającego).
3. Poświadczona przez właściwy organ kopia mapy ewidencyjnej obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmującej obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie (4 egz.).

4.  Mapę w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie, wraz z zapisem mapy w formie elektronicznej (4 egz.).

5. W przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust 1 pkt 4 lub 5, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt 3 – mapę sytuacyjno-wysokościową sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.

6. Wypis z ewidencji gruntów obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie.
7. W przypadku prowadzania sprawy przez pełnomocnika inwestora należy dołączyć oryginał pełnomocnictwa zgodnie z art. 33 Kpa.
8. Dowód wniesionej opłaty skarbowej.

II. Opłaty

Na podstawie ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z  2023 r., poz. 2111 z późn. zm.) obowiązek opłaty skarbowej powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie decyzji, zapłaty dokonuje się gotówką w kasie organu podatkowego lub bezgotówkowo na rachunek tego organu.

Zwolnione od opłaty skarbowej są m.in. jednostki budżetowe, jednostki samorządu terytorialnego, organizacje pożytku publicznego oraz inne wymienione w art.7 w/w ustawy.

1. Opłata  za wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia - 205 zł

2. Opłata za przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach - 105 zł

2. Opłata za pełnomocnictwo - 17 zł


Informacje dodatkowe:

  1. Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.

  2. Postępowania wymagające uzyskania zewnętrznych opinii uzgodnień w ramach postępowania o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach mogą wymagać wydłużenia czasu postępowania administracyjnego.

  3. Miejsce składania dokumentów: Urząd Miasta Gostynina, sekretariat - pok. nr 208, ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin.

 

Wniosek o wydanie decyzji        POBIERZ

Wniosek o przeniesienie decyzji          POBIERZ

 

 

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Małgorzata Woźnicka
  • Data udostępnienia w BIP: 2019-04-05 00:00:00
  • Informacja zaktualizowana przez: Dzięgielewska Magdalena
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-05-27 13:18:10
  • Liczba odsłon: 8646
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 13189846]

przewiń do góry