DOMU KULTURY W GOSTYNINIE
=========================================================
Na podstawie statutu Domu Kultury w Gostyninie ustala się następującą organizację
wewnętrzną i zakres działania Domu kultury w Gostyninie
I. Cele i zadania Domu Kultury
------------------------------------------
§ 1
Dom Kultury realizuje zadania w dziedzinie wychowania, tworzenia i upowszech-
niania kultury. Prowadzi wielokierunkową działalność zgodną z założeniami poli-
tyki kulturalnej państwa.
Celem podstawowym działalności placówki jest pozyskiwani
e i przygotowaniespołeczeństwa do aktywnego i twórczego uczestnictwa w kulturze.
1. Podstawowe zadania Domu Kultury to:
- rozpoznanie, rozbudzenie zainteresowań i potrzeb kulturalnych
- przygotowanie do odbioru i tworzenia wartości kulturalnych,
- kształtowanie wzorów aktywnego uczestnictwa w kulturze.
2. Główne kierunki działania to:
- plastyka,fotografia,reklama
- rekreacja i wypoczynek
- film i imprezy estradowe
- muzyka
- taniec
- teatr
II. Organizacja wewnętrzna----------------------------------------
§ 2
Podział organizacyjny:
1. Dyrektor
2. Gł.Księgowy,Kierownik dz. Adm.Finansowego
3. Kierownik Kina
4. Pracownik kulturalno- oświatowy
5. Instruktor d/s plastyki,fotografii i reklamy
6. Instruktor d/s rekreacji i wypoczynku
7. Instruktor tańca
8. Referent d/s administracyjno-finansowych
9. Pracownik gospodarczy
10. Elektryk
11. Specjalista d/s obsługi urządzeń elektroakustycznych
12. Specjalista d/s obsługi aparatury kinowej
13. Bileter
§ 3
Na czele Domu Kultury stoi Dyrektor, który jest bezpośrednio odpowiedzialny
za pracę powierzonej mu placówki i uzyskane przez nia wyniki.
§ 4
1. Dyrektor Domu Kultury jest bezpośrednim zwierzchnikiem służbowym pracow-
ników Domu Kultury, nadaje ogólny kierunek działalności i sprawuje nad tą
działalnościa bezposredni nadzór.
2. Dyrektor Domu Kultury odpowiedzialny jest za:
- pełną realizację podstawowych celów i zadań Domu Kultury
- należytą organizację pracy Domu Kultury
- stały nadzór nad należytym spełnianiem obowiązków zatrudnionych pracow-
ników Domu Kultury
- koordynowanie działalności kulturalnej
- właściwy dobór pracowni
ków- współdziałanie DK z innymi placówkami KO, instytucjami społeczno-kultural-
nymi,zakładami pracy
- podejmowanie inicjatyw w zakresie coraz pełniejszej realizacji zadań marytory-
cznych,organizacyjnych i gospodarczych
3. Do szczegółowego zakresu Dyrektora Domu Kultury należy:
- ustalenie programu i planu działalnosci DK
- koordynowanie pracy poszczególnych stanowisk DK
- przedkładanie programów i planów działania oraz sprawozdań z ich
realizacjiodpowiednim władzom
- opracowywanie wniosków z zakresu usprawnienia i organizacji pracy DK
- ustalanie planów dochodów i wydatków DK
- rozwiązywanie spraw socjalno-bytowych pracowników DK
- nadzór nad właściwym i terminowym załatwianiem spraw merytorycznych
i administracyjnych przez poszczególnych pracowników
- nadzór nad należytym funkcjonowaniem wszelkich urządzeń technicznych,
gospodarczych znajdujących się w Domu Ku
ltury- stała troska o własciwe zabezpieczenie mienia i przestrzeganie zasad
gospodarności
- planowanie oraz nadzór nad właściwym wykonywaniem wszelkich prac
remontowych, konserwatorskich oraz przestrzeganie obowiązujacych w tym
zakresie przepisów.
§ 5
1. Pracownicy ponoszą odpowiedzialność za:
- dokładną znajomość przepisów prawa, zarządzeń i wytycznych obowiazujących
na powierzonych im stanowiskach pracy
- ścisłe przestrzeganie prawidłowego obiegu dokumentów
- przestrzeganie trminów załatwiania spraw
- właściwą organizację pracy
- właściwe załatwianie interesantów i odpowiedni stosunek do nich
- należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt, zbiorów zarządzeń
i przepisów, spraw i rejestrów oraz innych pomocy i urządzeń stosowanych na
danym stanowisku pracy.
2. Instruktorzy merytoryczni, niezależnie od odpowiedzialności ciążącej w ogóle na
pracownikach, zajmujących odnośne stanowiska, ponoszą pełną odpowiedzial-
ność za załatwianie spraw zgodnie z wymogami danej gałęzi wiedzy fachowej,
którą reprezentują.
3. Pracownicy Domu Kultury mają obowiazek uczestniczenia w szkoleniach orga-
nizowanych przez jednostki nadrzędne oraz systematycznego pogłębiania wiedzy
zawodowej drogą samokształcenia.
4. Pracownicy Domu Kultury zobowiazani są do przestrzegania:
- dyscypliny pracy
- obowiązujących przepisów bhp i p.poż.
- ponoszą odpowiedzialność materialną za powierzony sprzęt.
III. Szczegółowy zakres działania--------------------------------------------------------
§ 6
Główny Księgowy, Kierownik działu administracyjno-finansowegoDo zakresu obowiązków należy:
- kierowanie rachunkow
ością instytucji kultury,zapewniającą należytą ochronęmienia państwowego,stanowiacego własność DK
- organizowanie kontroli wstępnej i bieżącej obejmującej badanie legalności,
rzetelności i prawidłowości wszelkich dokumentów obrotu środkami pienięż-
nymi i rzeczowymi skladnikami majątkowymi, jak też badanie rzetelności i
prawidłowości inwentaryzacji przeprowadzanej w DK
- terminowe opracowywanie planów i sprawozdań finansowych
- realizacj
a operacji budżetowych- opracowywanie analiz stanu majątkowego i wyników finansowych instytucji
- gromadzenie, kwalifikowanie, kontrola i bieżące księgowanie dokumentów
finansowych
- rozliczanie wszelkich należności i wpłat DK, podliczanie kont finansowych
- kontrola kartotek i sprawozdań magazynowych
- koordynacja pracy podległego personelu
§ 7
Kierownik kina
Do zakresu obowiązków należy:
- prowadzenie biura obsługi kina
- sporządznie planów działalności kina
- sporządznie miesięcznych repertuarów filmowych kina i propagacja ich w
środowisku
- sporządznie sprawozdań z działalności kina
- reklama wyświetlanych filmów
- współpraca ze szkołami i innymi placówkami w zakresie organizacji seansów
zbiorowych
- koordynacja pracy podległego mu personelu
§ 8
Pracow
nik kulturalno oświatowyDo zakresu obowiązków należy:
- opracowywanie planów pracy placówki
- sporządzanie sprawozdań z realizacji planów pracy
- udzielanie porad i pomocy w zakresie metod organizacji pracy k-o placówkom
z rejonu oddziaływania
- prowadzenie biblioteki metodycznej z zakresu poradnictwa k-o
- utrzymywanie stałego kontaktu i prowadzenie aktualnego wykazu placówek
i kadry k-o z terenu oddziaływania
- opracowywanie stałej informacji o działalności DK
- inicjowanie różnych form impreowych
- opracowywanie wzorcowych scenariuszy imprez
- organizowanie działalnosci oświatowj (odczyty, spotkania)
- organizowanie zajęć w ogniskach artystycznych
§ 9
Instruktor d/s plastyki, fotografii i reklamy
Do zakresu obowiązków nalezy:
- inspirowanie różnych form upowszechniania amatorskiego ruchu artystycznego
w zakresie plastyki
- prowadzenie zespo
łów plastycznych- organizowanie imprez upowszechniających plastykę i sztukę
- organizowanie i eksponowanie wystaw
- wykonywanie bieżących prac plastycznych, związanych z organizacją imprez
odbywających się w placówce
- opracowywanie projektów i ich realizacja w zakresie wystroju plastycznego
wewnątrz i na zewnątrz DK
- utrzymywanie stałych kontaktów z instytucjami i organizacjami upowszechnia-
jącymi sztukę
- pomoc placówkom k-o z terenu oddziaływania w z
akresie upowszechnianiaplastyki i fotografii
- plastyczna reklama działalności DK
- usługi reklamowe dla instytucji i osób fizycznych
§ 10
Instruktor d/s rekreacji i wypoczyku
Do zakresu obowiązków należy:
- planowanie i realizacja działalności zwiazanej z upowszechnianiem różnorodnych
form rozrywki i wypoczynku
- organizacja zajęć w zespołach zainteresowań oraz nadzór nad ich prowadzeniem
( sport i rekreacja)
- organizowanie aktywnego wypoczynku i rozrywki w czasie wolnym od pracy
i nauki
- upowszechnianie form wypoczynku i rozrywki w pomieszczeniach zamknietych
i na wolnym powietrzu poprzez organizowanie różnorodnych imprez
- udzielanie poradnictwa i pomocy w zakresie metod organizacji działalności
rekreacyjno-wypoczynkowej
- współdziałanie z instytucjami i organizacjami sportowo-rekreacyjnymi
- udział w doskonaleniu zawodowym
- ponoszenie odpowi
edzialności za bezpieczeństwo uczestników sekcji w czasiezajęć
- odpowiedzialność za powierzony sprzęt i pomieszczenia
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej stanowiska pracy
§ 11
Instruktor tańca
Do zakresu obowiązków należy:
- inspirowanie różnych form upowszechniania amatorskiego ruchu artystycznego
- prowadzenie zespołu zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami
- organizowanie imprez z udziałem amatorskich zespołow artystycznych
- organizowanie wymiany doświadczeń i osiągnięć z innymi zespołami, placówkami,
Domami Kultury itp.
- utrzymywanie stałych kontaktów z instytucjami,organizacjami społeczno-
kulturalnymi zajmujacymi sie upowszechnianiem kultury.
§ 12
Referent d/s administracyjno-finansowych
Do zakresu obowiązków należy:
- prowadzenie spraw kancelaryjnych(przepisywanie pism wychodzących z DK,
prowadzenie książki pism przychodzących i wychadzących, zabezpieczenie
właściwego i terminowego obiegu dokumentów)
- prowadzenie akt osobowych pracowników
- prowadzenie dokumentacji z zakresu przestrzegania czasu i dyscypliny pracy
( listy obecności, urlopy pracowników,ewidencji delegacji, wydanych zaświad-
czeń)
- prowadzenie kasy DK
- podejmowanie środków płatniczych oraz wpłacanie środków do banku
- bieżące i terminowe sporządzanie raportów kasowych
- wypłacanie poborów, zaliczek i przdpłat na podstawie poleceń wypłaty
zatwierdzonych przez dyrektora i głównego księgowego
- sporządzanie list płacy dla pracowników
- terminowe sporządzanie dokumentów statystycznych
§ 13
Pracownik gospodarczy
Do zakresu obowiązków należy:
- sprzątanie pomieszczeń instruktorskich, administracyjnych
- sprzątanie i mycie klatek schodowych
- utrzymywanie w czystości sanitariatów
- sprzątanie pracowni specjalistycz
nych- prawidłowe gospodarowanie przydzielonymi środkami czystości
§ 14
Elektryk
Do zakresu obowiazków należy:
- utrzymanie całej instalacji elektrycznej w pełnej sprawności technicznej
- zabezpieczenie tablic rozdzielczych i bezpieczników
- usuwanie uszkodzeń
- konserwacja urządzeń elektrycznych
- wykonywanie prac związanych z obsługą instalacji elektrycznej podczas
imprez odbywających się w DK
- znajomość bezpiecznej obsługi i naprawy
§ 15
Specjalista d/s obsługi urządzeń elektroakustycznych
Do zakresu obowiązków należy:
- utrzymanie całego sprzętu elektroakustycznego w pełnej sprawności technicznej
- stała konserwacja w/w sprzętu
- usuwanie uszkodzeń
- wykonywanie prac związanych z obsługą elektroakustyczną imprez organizowa-
nych przez DK
- znajomość bezpiecznej obsługi i naprawy
§ 16
Specjalista d/s obsługo aparatury kinowej
Do zakresu obowiązków należy:
- obsługa aparatury projekcyjnej i urządzeń technicznych
- konserwacja i drobne naprawy w/w sprzętu w granicach posiadanych uprawnień
i umiejętności
- utrzymywanie w czystości aparatury projekcyjnej
- utrzymywanie w czystości kabiny projekcyjnej i przyległych pomieszczeń
- stałe uzupełnianie wiedzy technicznej
- odpowiedzialność za powierzony sprzęt techniczny oraz kopie filmowe
§ 17
Bileter
Do zakresu obowiązków należy:
- sprawdzanie ważności kontrolowanych biletów
- udzielanie informacji w zakresie sprzedaży biletów, funkcjonowania kina
i repertuaru
- regulowanie przepływu publiczności przybywającej do kina, utrzymywanie wsród
niej porządku oraz przestrzegania przez publiczność przepisów porzadkowych
i p.poż. obowiązujących w kinie
- udzielanie pomocy widzom w odszukaniu miejsca na widowni
- obserwacja jakości projekcji i dźwięku, sygnalizowanie do kabiny projekcyjnej
zauważonych zniekształceń
- niezwłoczne uruchamianie, w razie potrzeby, wszystkich wyjść z kina oraz kiero-
wanie ruchem publiczności w przypadku konieczności ewakuacji widzów z kina
- uruchamianie wyjść z widowni po zakończonym seansie filmowym
- czuwanie nad utrzymaniem porządku i zachowania spokoju przez publiczność
w czasie seansów
IV. Postanowienia końcowe
------------------------------------------------
§ 18
Regulamin niniejszy łącznie ze Statutem Domu Kultury w Gostyninie stanowi
nierozłączną całość przepisów i postanowień regulujących organizacją wewnętrzną
i szczegółowy zakres działania, o ile późniejsze przepisy w tym względzie nie będą
stanowić inaczej.
§ 19
Na podstawie regulaminu organizacji wewn,etrznej i szczegółowego zakresu dzia-
łania, Dyrektor Domu Kultury opracowuje szczegółowe przydziały czynności
poszczegółnym pracownikom i doręcz im za pokwitowaniem. Drugi egzemplarz
wspomnianych przydziałów czynności winien być włączony do akt osobowych
poszczególnych pracowników.
§ 20
Wszyscy pracownicy, którzy z tytułu swych czynności zawodowych mają powie-
rzony majątek ruchomy lub nieruchomy, stanowiący własność Domu Kultury,
winni złożyć odpowiednie oświadczenia o odpowiedzialności materialnej, które
należy przechowywać w sposób uniemożliwiający dostęp osób niepowołanych.
§ 21
Regulamin wchodzi w życie z dniem 31 stycznia 2002r
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-24 11:11:20
- Informacja zaktualizowana przez: Kiełbasa Paweł
- Data ostatniej aktualizacji: 2003-06-24 11:11:20
- Liczba odsłon: 6842
- Historia dokumentu: