Gostynin, 5 czerwca 2025 r.

ZON.6843.9.2025

OGŁOSZENIE O ZAPYTANIE OFERTOWYM

NR ZON.6843.9.2025

W związku z zamiarem udzielenia zamówienia o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty 130.000 zł, do którego zgodnie z art. 2 ust 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1320 z późn. zm.) nie stosuje się przepisów ww. ustawy, Gmina Miasta Gostynina zaprasza do składania ofert cenowych na:


 

 Usługi sporządzania operatów szacunkowych
w celu aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego


 

1. Przedmiot zapytania ofertowego:

Przedmiotem zamówienia jest usługa dotycząca określenia wartości nieruchomości w celu aktualizacji opłat z tytułu użytkowania wieczystego.

  1. Zakres przedmiotu zamówienia dotyczy określenia wartości 119 nieruchomości gruntowych w celu aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego. Za jedną usługę uważa się sporządzenie jednego operatu szacunkowego na nieruchomość, w skład której może wchodzić wiele działek. Nieruchomości położone są na terenie Miasta Gostynina.

  2. Wyceny nieruchomości muszą być opracowane w formie operatu szacunkowego, który jest sporządzany w wersji papierowej (w dwóch egzemplarzach dla każdej z wycenianych nieruchomości) oraz w formie elektronicznej w formacie PDF o wielkości do 10 MB (po stwierdzeniu zgodności pracy ze zleceniem), ze szczególną starannością właściwą dla zawodowego charakteru tych czynności oraz zasadami etyki zawodowej, kierując się zasadą bezstronności w wycenie nieruchomości, jak również zgodnie ze stanem prawnym i faktycznym nieruchomości oraz zawierać wszelkie informacje niezbędne przy dokonywaniu wyceny nieruchomości przez rzeczoznawcę majątkowego, w tym wskazanie podstaw prawnych i uwarunkowań dokonanych czynności, rozwiązań merytorycznych, przedstawienia toku obliczeń i wyniku końcowego.

  3. Operat szacunkowy musi być sporządzony przez osobę posiadającą uprawnienia zawodowe w zakresie szacowania nieruchomości (wymagane przedstawienie zaświadczenia).

  4. Informacje i dokumenty niezbędne do wykonania opinii Wykonawca uzyska we własnym zakresie. Dokumenty niezbędne do sporządzenia opinii, znajdujące się w posiadaniu organu (Zamawiającego), zostaną udostępnione rzeczoznawcy (Wykonawcy) nieodpłatnie.

  5. Operat szacunkowy musi być sporządzony zgodnie z aktualnymi przepisami na dzień sporządzania operatu.

Wskazana ilość wycen (operatów szacunkowych) została określona szacunkowo w oparciu o dotychczasowe zapotrzebowania Zamawiającego i może ulec zmianie tj. zwiększeniu lub zmniejszeniu w zależności od rzeczywistych potrzeb, a Wykonawcy nie przysługuje z tego tytułu roszczenie w stosunku do Zamawiającego.

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera niniejsze zapytanie ofertowe oraz wzór umowy stanowiący załącznik nr 2.

  1. Termin realizacji przedmiotu zamówienia:

Wykonanie przedmiotu zamówienia (opracowanie i przekazanie wszystkich operatów szacunkowych) – w terminie do dnia 30 września 2025 r.

 

  1. Kryterium oceny ofert:

 Cena 100%

 

  1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający następujące warunki:

  1. posiadają odpowiednie wykształcenie, uprawnienia i przygotowanie zawodowe do wykonywania przedmiotu zamówienia – t.j. uprawnienia do wykonywania działalności w zakresie wyceny nieruchomości, ustanowionych w oparciu o dział IV ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. – o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. 2024 poz. 1145 z poźn. zm.);

  2. dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia;

  3. posiadają  doświadczenie w realizacji usług dla zamówień o podobnym charakterze – t.j. min. 3-letnie doświadczenie w wykonywaniu wycen nieruchomości (sporządzania operatów szacunkowych) w celu aktualizacji opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego.

  1. Sposób przygotowania oferty i obliczania ceny oferty:

Ofertę należy przygotować zgodnie z załączonym formularzem oferty, stanowiącym załącznik nr 1 do zapytania ofertowego. Wskazana w ofercie cena (ryczałtowa) zarówno jednostkowa jak i całkowita musi obejmować podatek VAT oraz pozostałe składniki cenotwórcze związane z realizacją przedmiotu zamówienia oraz wszelkie elementy inflacyjne i opłaty. Cena musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie, z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.

  1. Miejsce i termin złożenia oferty:

Ofertę na ww. zadanie należy złożyć na formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1 – do dnia 12 czerwca 2025 r. do godz. 10:00 – w formie elektronicznej na adres: anna.gutkowska@gostynin.pl

Przed podpisaniem umowy Zamawiający może zażądać od wybranego Wykonawcy:

  1. dokumentów poświadczających posiadanie wymaganych do realizacji przedmiotu zamówienia uprawnień;

  2. oraz poświadczeń lub referencji potwierdzających należyte wykonanie usług, dla zamówień o podobnym charakterze.

  1. Warunki płatności:

Płatność nastąpi przelewem w terminie 14 dni od dnia dostarczenia zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. Podstawą wystawienia faktury będzie protokół odbioru przedmiotu zamówienia potwierdzający jego prawidłowe wykonanie.

  1. Wyjaśnienia dot. przedmiotu zamówienia:

Wszelkich wyjaśnień i informacji dotyczących przedmiotu zamówienia udzieli: Pani Anna Gutkowska – Wydział Zarządzania i Obrotu Nieruchomościami (telefon: 24 236-07-47) lub Pani Aneta Petz - Wydział Zarządzania i Obrotu Nieruchomościami (telefon: 24 236-07-48).

 

  1. Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia niniejszego postępowania, w przypadku wystąpienia okoliczności powodujących, że wykonanie przedmiotu zamówienia nie leży w interesie publicznym.

  2. Zamawiający przypomina również o ciążącym na Wykonawcy obowiązku informacyjnym wynikającym z art. 14 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. – w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L z 2016 Nr. 119, str. 1 z póż. zm.), dalej „RODO”, względem osób fizycznych, których dane przekazane zostaną Zamawiającemu w związku z realizacją przedmiotu zamówienia i które Zamawiający pośrednio pozyska od Wykonawcy biorącego udział w postępowaniu, chyba że ma zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO.

 

 

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy

Załącznik nr 2 – Wzór umowy

Załącznik nr 3 – Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

 

 

 

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Gutkowska Anna
  • Data udostępnienia w BIP: 2025-06-05 13:56:57
  • Informacja zaktualizowana przez: Gutkowska Anna
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-06-05 14:09:07
  • Liczba odsłon: 30
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 13243741]

przewiń do góry