Zarządzenie nr 67/2021 Burmistrza Miasta Gostynina z dnia 30 czerwca 2021r. w sprawie przyjęcia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2024 dla Urzędu Miasta Gostynina oraz podległych jednostek organizacyjnych.
Zarządzenie nr 67/2021
Burmistrza Miasta Gostynina
z dnia 30 czerwca 2021r.
w sprawie przyjęcia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2024 dla Urzędu Miasta Gostynina oraz podległych jednostek organizacyjnych.
Na podstawie art. 31 i art. 33 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 14 ust 2 pkt 2, ust. 3 i 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz.1062) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Przyjmuje się Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2024 dla Urzędu Miasta Gostynina oraz podległych jednostek organizacyjnych, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Wdrożenie planu działania, o którym mowa w § 1, powierza się osobom odpowiedzialnym
w jednostkach organizacyjnych oraz Wydziałach Urzędu Miasta Gostynina za realizację zadań wynikających z art. 6 ustawy. Koordynację nad wywiązaniem się z terminów oraz założonych celów, powierzam Dyrektorom podległych jednostek organizacyjnych, Naczelnikom Wydziałów Urzędu Miasta Gostynina.
§ 3.
1. Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorom podległych jednostek organizacyjnych i Naczelnikom Wydziałów Urzędu Miasta Gostynina.
2. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miejskiemu.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia nr 67/2021
Burmistrza Miasta Gostynina
z dnia 30 czerwca 2021r.
PLAN DZIAŁANIA DLA URZĘDU MIASTA GOSTYNINA
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r., poz. 1696 z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
||||
|
Zastosowanie dla osób słabowidzących kontrastowych elementów w toaletach w Urzędzie Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznaczenie za pomocą taśm |
2021 rok |
|
Zapewnienie kontrastujących z drzwiami klamek, framug w Urzędzie Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza
|
Zamontowanie klamek, framug |
2021 rok |
|
Częściowe poprawne oznaczenie schodów (kontrast): krawędzie każdego pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu na powierzchni pionowej i poziomej stopnia, wyjątkowo w przypadku biegu o 3 stopniach oznakowanie wszystkich 3 krawędzi - w Urzędzie Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznakowanie kolorem kontrastowym (żółtym) szerokość: 0,08-0,10 m |
2021 rok |
|
Przymocowanie wycieraczek w budynkach Urzędu Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Przymocowanie wycieraczek |
2021 rok |
|
Czytelne, kontrastowe oznaczenie numerów pięter w budynkach Urzędu Miasta Gostynina tak, aby były widoczne z pozycji siedzącej, stojącej oraz przy wejściu i zejściu klatką schodową |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznaczenie numerów pięter za pomocą widocznych naklejek |
2021 rok |
|
Oznaczenie schodów 0,50 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,50 m przed pierwszym stopniem schodów w dół na całej szerokości schodów - pasem ostrzegawczym |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznaczenie schodów pasem ostrzegawczym o minimalnej szerokości 0,50 m +/- 0,01 (taśma) |
2021 rok |
Dostępność architektoniczna
|
||||
1. |
Wdrażanie zasady uniwersalnego projektowania w fazie projektowania, modernizacji i budowy dróg na terenie miasta Gostynina |
Biura projektowe + Zamawiający |
Projektowanie ciągów pieszych zgodnie z warunkami technicznymi i parametrami budowy dróg, o szer. conajmniej 2 metry. Na przystankach komunikacji zbiorczej montaż ławeczek dostosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami, zabezpieczenie powierzchni do manewrowania osobom z wózkami. Obniżenie krawężników, montaż płyt typu „stop” przed przejściami dla pieszych. Na długich przejściach dla pieszych projektowanie wysepek tzw. azyli dzielących przejście na krótsze do pokonania odcinki. Wykonanie kanału technologicznego w projektowanych do budowy drogach w celu szybkiego rozprowadzenia sieci internetowej |
Lata 2021/2024 |
2 |
Budowa dróg oraz ciągów pieszych na oś. Zatorze ul. Hubalczyków ul. Gerwatowskiego ul. Honorowych Dawców Krwi ul. Gen. Marii Witek ul. Małkowskiego ul. Moniuszki |
Naczelnik W. Banasiak Insp. T. Antonowicz |
Budowa sieci dróg zgodnie z parametrami technicznymi tj. odpowiednia dla klasy drogi szerokość jezdni, min. 2 metrowa szerokość chodników, obniżenie krawężników przy przejściach dla pieszych, montaż betonowych płyt “stop” z wypustkami, doświetlenie przejść dla pieszych. |
|
3. |
Wykonanie dokumentacji technicznej oraz budowa drogi wraz z ciągami pieszymi i miejscami parkingowymi do Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie |
W Banasiak |
j.w. plus zaprojektowanie i wykonanie oznakowanych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku Powiatowego Urzędu Pracy. |
Lata 2021/2022 |
4. |
Wykonanie “bezpiecznych przejść dla pieszych ul. Rynek |
W. Banasiak |
Wykonanie 2 szt. bezpiecznych przejść dla pieszych w miejscu największego natężenia ruchu kołowego i pieszego na ul. Rynek. Przejścia z sygnalizacją świetlną i dźwiękową, oznakowanie poziome strukturalne grubowarstwowe wykonane techniką chemoutwardzalną w kontrastowych biało- czerwonych barwach. Migające wbudowane w asfalt białe diody doświetlające pieszego i pomarańczowe ostrzegające kierowców umieszczone także nad znakiem przejście dla pieszych. Sygnalizacja świetlna i dźwiękowa uruchamiana automatycznie po wejściu pieszego na przejście. |
Rok 2021 |
5. |
Modernizacja nawierzchni i budowa ciągów pieszych: ul. Leśna ul. Zielona ul. Krasickiego ul. Spacerowa |
W. Banasiak |
Budowa obustronnego chodnika wzdłuż dróg gminnych ul. Leśnej i ul. Spacerowej oraz całkowita wymiana nawierzchni chodnika na ul. Krasickiego i ul. Zielonej z uwzględnieniem obniżenia krawężników na przejściach dla pieszych, montażem przed przejściami płyt “stop” oraz wykonanie przejść w barwach kontrastowych w technologii grubowarstwowej |
Rok 2022 |
6. |
Wszystkie ulice w granicach administracyjnych miasta Gostynina |
W. Banasiak |
Remonty bieżące mające na celu poprawę stanu technicznego nawierzchni istniejących ciągów pieszych oraz ułatwienie poruszania się osobom ze szczególnymi potrzebami |
Na bieżąco |
Dostępność cyfrowa |
||||
13. |
Dostosowanie strony internetowej z www.gostynin.pl do wymogów ustawy |
Pracownicy Wydziału Promocji Miasta i Ochrony Zdrowia |
Publikowanie na stronie treści zgodnych z wymogami ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz usuwanie nieprzystosowanych treści
|
01.09.2021 r. |
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2021-09-15 12:10:15
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2022-02-17 10:38:36
- Liczba odsłon: 1504
- Historia dokumentu: