Klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze (przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego i ustawą z dnia 17 października 2008 r. o zmianie imienia i nazwiska).
Administratorami są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 odpowiada za utrzymanie i rozwój rejestru.
2. Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji, mający siedzibę w Warszawie (02-591) przy ul. Stefana Batorego 5 – odpowiada za kształtowanie jednolitej polityki w zakresie rejestracji stanu cywilnego oraz zmiany imienia i nazwiska.
3. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych
zbiorach danych prowadzonych w urzędzie stanu cywilnego administratorem
jest:
Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Gminy Miasta Gostynina.
Z administratorem – Ministrem Cyfryzacji można się skontaktować poprzez adres email iod@mc.gov.pl, formularz kontaktowy pod adresem https://www.gov.pl/cyfryzacja/kontakt, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Ministrem Spraw Wewnętrznych i Administracji można się skontaktować pisemnie na adres siedziby administratora.
Z administratorem – Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego w Gostyninie można się skontaktować pisemnie na adres : usc@gostynin.pl
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych:
Administrator – Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mswia.gov.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora.
Administrator – Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Gminy Miasta Gostynina nie wyznaczył inspektora ochrony danych. We wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych należy się kontaktować z Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego Gminy Miasta Gostynina: usc@gostynin.pl
Cele przetwarzania i podstawa prawna:
Pani / Pana dane mogą być przetwarzane w celu:
-
sporządzenia aktu urodzenia dziecka
-
sporządzenia aktu małżeństwa
-
sporządzenia aktu zgonu
-
przyjęcia oświadczeń o uznaniu ojcostwa i realizacji wniosku o wydanie
zaświadczenia potwierdzającego uznanie ojcostwa -
przyjęcia oświadczenia rozwiedzionego małżonka o powrocie do
nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa -
przyjęcia oświadczeń o nazwisku pierwszego dziecka małżonków przy
sporządzaniu aktu urodzenia -
przyjęcia oświadczeń małżonków, że dziecko jednego z małżonków
będzie nosiło takie samo nazwisko, jakie nosi albo nosiłoby ich
wspólne dziecko -
przyjęcia oświadczeń o zmianie imienia lub imion
-
wydania zaświadczenia o stanie cywilnym
-
wydania odpisu aktu stanu cywilnego
-
wydania zaświadczenia do zawarcia małżeństwa za granicą
-
wydania zaświadczenia o zaginięciu lub zniszczeniu ksiąg stanu
cywilnego/wydania zaświadczenia o nieposiadaniu księgi stanu
cywilnego -
sprostowania, uzupełnienia, unieważnienia aktu stanu cywilnego
-
realizacji wniosku o sporządzenie polskiego aktu stanu cywilnego na
podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego lub innych
dokumentów potwierdzających urodzenie/małżeństwo/zgon za granicą -
realizacji wniosku o zezwolenie na zawarcie małżeństwa przed
upływem terminu, o którym mowa w art. 4 ustawy Kodeks rodzinny i
opiekuńczy -
realizacji wniosku o wydanie zaświadczenia o przyjętych sakramentach
-
realizacji wniosku o zmianę imienia lub nazwiska
-
dołączenia do aktu stanu cywilnego wzmianki dodatkowej lub
zamieszczenia przypisku przy akcie -
wydania dokumentów z akt zbiorowych
-
zameldowania
-
nadania numeru PESEL
Pani/ Pana dane osobowe będą przetwarzane na podstawie przepisów ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego oraz przepisów ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
Odbiorcy danych:
Kierownik urzędu stanu cywilnego udostępnia dane z rejestru stanu cywilnego wydając uprawnionym podmiotom dokumenty określone w ustawie – Prawo o aktach stanu cywilnego. Dostęp do danych mają także służby. Dane osobowe z rejestru stanu cywilnego stanowią podstawę wpisów w rejestrze PESEL.
Przekazywanie danych osobowych do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowych:
Dane dotyczące urodzeń, małżeństw i zgonów mogą być przekazywane do
państw trzecich na podstawie umów międzynarodowych, których stroną jest
Rzeczpospolita Polska
Okres przechowywania danych:
Akty stanu cywilnego oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego kierownik urzędu stanu cywilnego przechowuje przez okres:
1) 100 lat – akty urodzenia oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu urodzenia;
2) 80 lat – akty małżeństwa, akty zgonu oraz akta zbiorowe rejestracji stanu cywilnego dotyczące aktu małżeństwa i aktu zgonu.
Prawa podmiotów danych:
Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, a także danych osób, nad którymi sprawowana jest prawna opieka, np. danych dzieci
Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych w państwie członkowskim Pani / Pana zwykłego pobytu, miejsca pracy lub miejsca popełnienia domniemanego naruszenia.
Obowiązek podania danych osobowych wynika z ustawy Prawo o aktach stanu
cywilnego oraz ustawy o zmianie imienia i nazwiska.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Marcin Gawinowski
- Data udostępnienia w BIP: 2018-06-12 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-05-28 15:53:22
- Liczba odsłon: 1711
- Historia dokumentu: