Ogólny opis
- Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na wniosek.
- Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje w sposób i w formie zgodnych z wnioskiem, chyba że środki techniczne, którymi dysponuje szkoła, nie umożliwiają udostępnienia informacji w sposób i w formie określonych we wniosku.
- Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.
Sposób dostarczania dokumentów
- Formularz elektroniczny wniosku -wzór.
- Wymagane dokumenty należy dostarczyć do szkoły na jeden z poniższych sposobów:
- Przesłać pocztą tradycyjną (dla celów dowodowych zaleca się przesłanie listem poleconym).
- Złożyć osobiście w szkole w godzinach jej pracy.
Dokumenty do wglądu okazuje się sekretarzowi szkoły przy składaniu wniosku. Dokumenty przesłane do wglądu pocztą tradycyjną – po dokonaniu czynności urzędowych – zostaną odesłane na wskazany adres.
Ponadto w Szkole Podstawowej nr 5 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV w Gostyninie wniosek o udostępnienie informacji publicznej może być składany m. in. drogą elektroniczną na adres mailowy szkoły kontakty@sp5gostynin.pl oraz w formach wynikających z Ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.2019.0.1429 z póź. zm.)
Miejsce złożenia pisemnego wniosku o udostępnienie informacji publicznej to:
Sekretariat Szkoły Podstawowej nr 5 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV w Gostyninie
Opłaty
W przypadku, gdy w związku z udostępnieniem informacji publicznej szkoła ma ponieść dodatkowe koszty związane ze sposobem udostępnienia lub z koniecznością przekształcenia informacji publicznej, można pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
Za wykonanie jednostronnej kopii kserograficznej:
– formatu A-3 0,60 zł
– formatu A-4 0,45 zł
Za wykonanie dwustronnej kopii kserograficznej:
– formatu A-3 1,20 zł
– formatu A-4 0,90 zł
Udostępniający informację w terminie do 14 dni od złożenia wniosku, powiadamia wnioskodawcę o wysokości dodatkowych kosztów, które musi ponieść w związku ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku.
Nie pobiera się opłaty odpowiadającej wysokości dodatkowych kosztów związanych ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, jeżeli koszty te są niższe jednorazowo niż 5 złotych.
Płatność za udostępnienie przekształconej informacji publicznej wnioskodawca dokonuje na podstawie rachunku lub powiadomienia wyłącznie na rachunek bankowy szkoły wskazany na rachunku
Uwaga : udostępnienie informacji publicznej jest zwolnione z podatku VAT jako świadczenie usług w zakresie administracji publicznej KWiU 75 (Zał. Nr 2 poz. 22 do ustawy z dnia 8.01.1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym Dz.U. 2004 nr 54 poz. 535 z późn. zm.).
Terminy i sposób załatwienia sprawy
- Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje w terminie 14 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
- W sprawach skomplikowanych termin ten może być wydłużony do 2 miesięcy, o czym Wnioskodawca zostanie poinformowany odrębnym pismem.
- Dokument może być odebrany przez Wnioskodawcę:-Poprzez pocztę tradycyjną.
-Osobiście w siedzibie szkoły.
Informacje publiczne udostępnia wyłącznie dyrektor szkoły.
Udostępnienie dokumentu urzędowego polega na umożliwieniu osobie zainteresowanej:
– bezpośredniego wglądu do wskazanego przez nią dokumentu, w celu zapoznania się z jego treścią,
– sporządzenia notatek lub odpisów.
Wgląd do dokumentu urzędowego odbywa się w komórce organizacyjnej, w której dokument jest przechowywany, w godzinach pracy, w obecności pracownika.
Udostępnienie informacji publicznej, w tym dokumentu urzędowego zapewnia się także poprzez przesłanie jej albo przeniesienie jej na odpowiedni, powszechnie stosowany nośnik informacji – jeżeli z takim wnioskiem wystąpi zainteresowany.
Wydawanie dokumentów, o które wnosi wnioskodawca poza miejsce udostępniania jest zabronione.
O formie odbioru decyduje Wnioskodawca w formularzu wniosku.
Informacje na temat przebiegu sprawy
- Wszelkie informacje na temat przebiegu sprawy można uzyskać kontaktując się ze szkołą osobiście.
- Informacje można uzyskać również telefonicznie.
Tryb odwoławczy
Od decyzji o odmowie udostępnienia informacji publicznej oraz od decyzji o umorzeniu postępowania o udostępnienie informacji publicznej przysługuje odwołanie zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego.
Informacje dodatkowe
Jeżeli udostępnienie całego dokumentu naruszałoby przepisy ustaw wyłączających jawność lub stanowiących tajemnicę, dokumenty udostępnia się w ograniczonym zakresie.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. 2001 nr 112 poz. 1198 z późn. zm.)
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pypkowski Robert
- Data udostępnienia w BIP: 2021-03-09 14:20:57
- Informacja zaktualizowana przez: Pypkowski Robert
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-03-09 14:40:45
- Liczba odsłon: 2350
- Historia dokumentu: