Miejsce załatwiania sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Rynek 1
telefon 24 236 07 31, 24 236 07 32
Godziny pracy:
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7:30-15:30,Wtorek 7:30-16:30, Piątek 7.30-14.30
Wymagane
dokumenty
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można
dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się
pisemnym
pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2
Kodeksu postępowania
administracyjnego.
1.
Dowód
osobisty
albo
paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w
przypadku
obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA
oraz
Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i
obywatelstwo.
2.
Wypełniony
formularz
meldunkowy;
zgloszenie_wymeldowania_z_miejsca_pobytu_stalego_2020.pdf zgloszenie_wymeldowania_z_pobytu_czasowego_2020.pdf
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
1. Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
2. Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;
Wymeldowania z pobytu stałego
lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można
dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
W
celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3
miesiące nie
ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub
czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie
z poprzedniego miejsca
pobytu następuje na podstawie formularza
zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub
czasowy trwający ponad
3 miesiące).
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego
trwającego ponad 3 miesiące można
dokonać także w formie dokumentu elektronicznego na formularzu ("epuap st." lub
"epuap czas.") umożliwiającym wprowadzenie danych do
systemu teleinformatycznego
poprzez Platformę e- Puap. Zgodnie z
art. 7 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu
usług drogą
elektroniczną wniosek powinien zostać opatrzony bezpiecznym
podpisem
elektronicznym lub profilem zaufanym e- Puap w myśl ustawy z dnia 18 września 2001 r.
o podpisie elektronicznym.
Za osobę
nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą
ograniczoną
zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie
dzieci) czynności meldunkowe wykonuje
jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej
w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie.
Opłacie
skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone:
małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i
rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową wnosi się w Kasie Urzędu Miasta Gostynina , ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin
Termin i sposób załatwienia
1. Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
2.
Ustawa
z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o
wymeldowaniu.
Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z art. 1 ust.1, pkt 1,
lit. b
Ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z
2019r., poz.1000)
wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. r. o ewidencji ludności ( t.j. Dz.U. z 2019 r., poz. 1397 )
Inne informacje
Osoba,
która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego
ponad 3 miesiące jest
zobowiązana wymeldować się.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Konrad Radziejewski
- Data udostępnienia w BIP: 2018-06-01 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Wojciechowski Hubert
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-05-29 08:47:25
- Liczba odsłon: 3893
- Historia dokumentu: