Miejsce załatwiania sprawy:
Wydział Spraw Obywatelskich, ul. Rynek 1
telefon 24 236 07 31, 24 236 07 32
Godziny pracy:
Poniedziałek, Środa, Czwartek 7:30-15:30,
Wtorek 7:30-16:30, Piątek 7.30-14.30
Wymagane dokumenty
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym
pełnomocnictwem - udzielonym na podstawie art. 33 § 2 Kodeksu postępowania administracyjnego.
1. Dowód osobisty albo paszport. Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz
Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
2. Wypełniony formularz meldunkowy;
zgloszenie_wymeldowania_z_miejsca_pobytu_stalego_2020.pdf zgloszenie_wymeldowania_z_pobytu_czasowego_2020.pdf
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
1. Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania;
2. Dowód osobisty pełnomocnika lub paszport;
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać równocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu.
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu (stałego lub
czasowego trwającego ponad 3 miesiące) - wymeldowanie z poprzedniego miejsca pobytu następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania (na pobyt stały lub
czasowy trwający ponad 3 miesiące).
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać także w formie dokumentu elektronicznego poprzez Platformę e-puap.
Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych (niepełnoletnie dzieci) czynności meldunkowe wykonuje
jej przedstawiciel ustawowy (jeden z rodziców).
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i
rodzeństwu. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej.
Opłatę skarbową wnosi się w Kasie Urzędu Miasta Gostynina , ul. Rynek 26, 09-500 Gostynin
Termin i sposób załatwienia
1. Wymeldowania dokonuje się niezwłocznie po złożeniu formularza meldunkowego.
2. Ustawa z dnia 24 września 2010 r. nie przewiduje wydania zaświadczenia o wymeldowaniu.
Zaświadczenie o wymeldowaniu wydaje się na wniosek zainteresowanego. Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej wydanie zaświadczenia na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17,-zł
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. r. o ewidencji ludności
Inne informacje
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Konrad Radziejewski
- Data udostępnienia w BIP: 2018-06-01 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Wojciechowski Hubert
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-06-05 12:24:22
- Liczba odsłon: 4690
- Historia dokumentu: