Wydział Finansowy - Podatki
siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26 - pokój 203, 205, 206 (I piętro)
tel. 24-236-07-17, 24-236-07-18, 24-236-07-39
WYDZIAŁ ZAJMUJE SIĘ WYMIAREM I POBOREM:
1) Podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego oraz łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych
- Wymiaru podatku dokonuje się na podstawie informacji o gruntach, informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych składanych przez podatników (druki informacji do otrzymania w wydziale, pok. 203) oraz na podstawie danych zawartych w Starostwie Powiatowym w Gostyninie Wydziale Geodezji Kartografii i Nieruchomości Ewidencja Gruntów i Budynków.
Podatek od osób fizycznych na dany rok podatkowy ustala się w drodze decyzji.
Płatny jest w terminach: do 15 marca, 15 maja, 15 września, 15 listopada roku podatkowego.
2) Podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego od osób prawnych i jednostek organizacyjnych oraz spółek niemających osobowości prawnej
- Podatnicy są zobowiązani składać organowi podatkowemu deklaracje w terminie do dnia 15 stycznia na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
Obliczony w deklaracji podatek płatny jest - bez wezwania - w terminie do dnia 15 każdego miesiąca.
3) Podatku od środków transportowych
- Podatnicy są zobowiązani składać organowi podatkowemu deklaracje w terminie do dnia 15 lutego każdego roku na dany rok podatkowy, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku.
Podatnik powinien uiścić go - bez wezwania - w dwóch równych ratach (w terminie do 15 lutego i 15 września każdego roku)
Podatnik zobowiązany jest zgłosić sprzedaż lub wyrejestrowanie pojazdu przedstawiając umowę sprzedaży lub decyzję w sprawie wyrejestrowania pojazdu.
4) Podatku od posiadania psów
- Podatnikami podatku od posiadania psów są osoby fizyczne posiadające psy.
Stawki podatku od posiadania psów uchwalane są corocznie na dany rok podatkowy.
Podatek płatny jest bez wezwania w kasie lub na rachunek bankowy Urzędu Miasta w dwóch równych ratach w terminie do dnia 30 kwietnia oraz do dnia 30 września za rok podatkowy.
Dodatkowe zwolnienia, inne niż wymienione w ustawie, t.j. nie pobiera się podatku z tytułu posiadania psów przez:
- osoby o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (dotychczas inwalidów I i II grupy),
- osoby całkowicie niezdolne do pracy i samodzielnej egzystencji,
- osoby całkowicie niezdolne do pracy,
- emerytów.
W wydziale dokonuje się również OPŁAT:
- z tytułu wieczystego użytkowania gruntów,
- dzierżawy działek,
- dzierżawy targowicy,
- dzierżawy bazaru miejskiego,
- najmu lokali,
- najmu garaży,
- opłaty skarbowej,
- opłaty za wydanie dowodu osobistego.
WYDZIAŁ WYDAJE DECYZJE W SPRAWACH: umorzeń, odroczeń i rozłożeń na raty w/w podatków
Zainteresowani powinni złożyć w sekretariacie Urzędu podanie wraz z załącznikami i ewentualną opłatą skarbową pobraną na podstawie ustawy o opłacie skarbowej.
Wydział wystawia również: zaświadczenia, upomnienia oraz tytuły wykonawcze.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2005-06-07 12:16:48
- Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-10-03 13:55:11
- Liczba odsłon: 8874
- Historia dokumentu: