Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej
siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26 - pokoje nr 301 i 303 (II piętro)
tel. 24-236-07-21, 24-236-07-22
Naczelnik Wydziału – mgr inż. Włodzimierz Frontczak
Zakres działania wydziału:
- Realizowanie zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie: planowania przestrzennego w gminie, ustalaniem opłat planistycznych, lokalizacji inwestycji celu publicznego i ustalenia warunków zabudowy, w odniesieniu do innych inwestycji;
- Współpraca z Państwową Służbą Ochrony Zabytków, Starostwem Powiatowym w Gostyninie i innymi jednostkami uzgadniającymi wydawane decyzje przez wydział;
- Przedstawianie propozycji do budżetu w zakresie inwestycji miejskich;
- Przygotowywanie, prowadzenie i nadzorowanie inwestycji miejskich oraz udział w odbiorach końcowych;
- Prowadzenie nadzorowanie remontów miejskich obiektów użyteczności publicznej;
- Współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi, w tym placówkami kultury i kultury fizycznej i sportowej, w zakresie bieżących remontów ich obiektów;
- Opracowywanie analiz i opinii dotyczących planowanych inwestycji oraz poszukiwanie możliwości obniżania ich kosztów;
- Nadzór nad realizację gminnego budownictwa mieszkaniowego;
- Prowadzenie spraw dotyczących budynków stanowiących mieszkaniowy zasób gminy, w zakresie oceny ich stanu technicznego i podejmowania na jego podstawie dalszych działań (remonty, zmiany przeznaczenia, wyburzenia);
- Koordynowanie działań związanych z opracowaniem projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla miasta;
- Prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych i przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
- Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zajęciem pasa drogowego i wykonywaniem zjazdów z dróg, a w szczególności:
- uzgadnianie projektów i wydawanie zezwoleń na umieszczenie w pasie drogowym urządzeń (sieci i przyłączy) niezwiązanych z ruchem drogowym oraz naliczanie z tego tytułu opłat,
- wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w celu realizacji inwestycji lub usuwania awarii i naliczanie z tego tytułu opłat (ewentualnie kar),
- wydawanie warunków i uzgadnianiem zjazdów z dróg gminnych właścicielom nieruchomości,
- Wydawanie zezwoleń na umieszczanie reklam i lokalizację stoisk handlowych w pasie drogowym oraz naliczanie z tego tytułu opłat.
- Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
- Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia wydzielonych terenów do dróg publicznych;
- Utrzymywanie bieżącej współpracy z właściwymi zarządcami dróg na terenie miasta w zakresie ich modernizacji.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 15:12:17
- Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:24:29
- Liczba odsłon: 10738
- Historia dokumentu: