Wydział Inwestycji i Gospodarki Przestrzennej

siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26  - pokoje nr 301 i 303 (II piętro)
tel. 24-236-07-21, 24-236-07-22

Naczelnik Wydziału –  mgr inż. Włodzimierz Frontczak

 

 

Zakres działania wydziału:

 

  1. Realizowanie zadań wynikających z ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym w zakresie: planowania przestrzennego w gminie, ustalaniem opłat planistycznych, lokalizacji inwestycji celu publicznego i ustalenia warunków zabudowy, w odniesieniu do innych inwestycji;
  2. Współpraca z Państwową Służbą Ochrony Zabytków, Starostwem Powiatowym w Gostyninie i innymi jednostkami uzgadniającymi wydawane decyzje przez wydział;
  3. Przedstawianie propozycji do budżetu w zakresie inwestycji miejskich;
  4. Przygotowywanie, prowadzenie i nadzorowanie inwestycji miejskich oraz udział w odbiorach końcowych;
  5. Prowadzenie nadzorowanie remontów miejskich obiektów użyteczności publicznej;
  6. Współpraca z miejskimi jednostkami organizacyjnymi, w tym placówkami kultury i kultury fizycznej i sportowej, w zakresie bieżących remontów ich obiektów;
  7. Opracowywanie analiz i opinii dotyczących planowanych inwestycji oraz poszukiwanie możliwości obniżania ich kosztów;
  8. Nadzór nad realizację gminnego budownictwa mieszkaniowego;
  9. Prowadzenie spraw dotyczących budynków stanowiących mieszkaniowy zasób gminy, w zakresie oceny ich stanu technicznego i podejmowania na jego podstawie dalszych działań (remonty, zmiany przeznaczenia, wyburzenia);
  10. Koordynowanie działań związanych z opracowaniem projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla miasta;
  11. Prowadzenie ewidencji dróg, obiektów mostowych i przepustów oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;
  12. Przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;
  13. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z zajęciem pasa drogowego i wykonywaniem zjazdów z dróg, a w szczególności:
  1. uzgadnianie projektów i wydawanie zezwoleń na umieszczenie w pasie drogowym urządzeń (sieci i przyłączy) niezwiązanych z ruchem drogowym oraz naliczanie z tego tytułu opłat,
  2. wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego w celu realizacji inwestycji lub usuwania awarii i naliczanie z tego tytułu opłat (ewentualnie kar),
  3. wydawanie warunków i uzgadnianiem zjazdów z dróg gminnych właścicielom nieruchomości,
  1. Wydawanie zezwoleń na umieszczanie reklam i lokalizację stoisk handlowych w pasie drogowym oraz naliczanie z tego tytułu opłat.
  2. Sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;
  3. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie zaliczenia wydzielonych terenów do dróg publicznych;
  4. Utrzymywanie bieżącej współpracy z właściwymi zarządcami dróg na terenie miasta w zakresie ich modernizacji.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 15:12:17
  • Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:24:29
  • Liczba odsłon: 10738
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 12739387]

przewiń do góry