Zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych
Aby uzyskać zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych należy zgodnie z art. 8 ust. 1, 1a i 2a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 888) złożyć wniosek zawierający:
-
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres zamieszkania lub siedziby przedsiębiorcy;
-
numer identyfikacji podatkowej (NIP) przedsiębiorcy ubiegającego się o zezwolenie;
-
określenie przedmiotu i obszaru działalności;
-
określenie środków technicznych (wykaz) jakimi dysponuje ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności objętej wnioskiem;
-
informacje o technologiach stosowanych lub przewidzianych do stosowania przy świadczeniu usług w zakresie działalności objętej wnioskiem;
-
proponowane zabiegi z zakresu ochrony środowiska i ochrony sanitarnej planowane po zakończeniu działalność;
-
określenie terminu podjęcia działalności objętej wnioskiem;
-
zamierzony czas prowadzenia działalności.
Przedsiębiorca ubiegający się o wydanie zezwolenia zobowiązany jest do spełnienia wszystkich wymagań zawartych w Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie szczegółowego sposobu określania wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz. U. z 2012 r., poz. 299).
Do wniosku o wydanie zezwolenia należy dołączyć następujące dokumenty:
-
potwierdzenie gotowości odbioru nieczystości ciekłych przez stację zlewną;
-
zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości podatkowych;
-
zaświadczenie albo oświadczenie o braku zaległości w płaceniu składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne;
-
kserokopie dowodów rejestracyjnych posiadanych pojazdów z aktualnymi badaniami technicznymi;
-
udokumentować możliwość wykonywania napraw i zabiegów w zakresie mycia i dezynfekcji pojazdów asenizacyjnych poprzez okazanie stosownego dokumentu lub umowy;
-
potwierdzenie dokonania opłaty skarbowej.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Woźnicka Małgorzata
- Data udostępnienia w BIP: 2019-04-05 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Woźnicka Małgorzata
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-12-06 13:23:22
- Liczba odsłon: 5959
- Historia dokumentu: