Zobacz podgałęzie

Wydział Finansowy

siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26  - pokój 201 (I piętro)
tel. 24-236-07-14, 24-236-07-19,

Naczelnik Wydziału - Skarbnik Miasta mgr Bożena Sokołowska

 

Zakres pracy wydziału:

1) Przygotowanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu miasta oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium.

2) Analiza wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie, celem racjonalnego dysponowania środkami.

3) Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu.

4) Wykonywanie zadań w zakresie podatków i opłat lokalnych, w tym:

   a) wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy, a w szczególności: prowadzenie ewidencji podatków, gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i faktycznym deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat, przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,   prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego.

   b) kontrola podatkowa,

   c) wykonywanie czynności z zakresu egzekucji administracyjnej należności podatkowych i opłat oraz podejmowanie działań z zakresu postępowania zabezpieczającego,

5) Prowadzenie rachunkowości funduszy celowych.

6) Sprawowanie kontroli i nadzór nad działalnością finansową jednostek organizacyjnych gminy.

7) Opracowywanie planów i sprawozdań finansowych.

8) Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, z Izbą Skarbową oraz Urzędem Skarbowym.

9) Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym.

10) Opracowywanie podstawowych założeń do projektu budżetu.

11) Prowadzenie ksiąg rachunkowych.

12) Rozliczanie inwentaryzacji.

13) Dokonywanie oceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.

14) Przygotowywanie sprawozdań finansowych.

15) Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych.

16) Wykonywanie zadań w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi:

   a) przyjmowanie i ewidencja (księgowanie) opłat za gospodarowanie odpadami,

   b) określenie wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (decyzje),

   c) egzekucja zaległości w opłatach. 

 

Przy załatwianiu spraw Wydział Finansowy używa symbolu "Fn".

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 15:01:25
  • Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2024-10-03 13:00:15
  • Liczba odsłon: 9821
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 12471870]

przewiń do góry