Zarządzenie nr 67/2021
Burmistrza Miasta Gostynina
z dnia 30 czerwca 2021r.
w sprawie przyjęcia planu działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2024 dla Urzędu Miasta Gostynina oraz podległych jednostek organizacyjnych.
Na podstawie art. 31 i art. 33 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 14 ust 2 pkt 2, ust. 3 i 5 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz.1062) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Przyjmuje się Plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2024 dla Urzędu Miasta Gostynina oraz podległych jednostek organizacyjnych, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Wdrożenie planu działania, o którym mowa w § 1, powierza się osobom odpowiedzialnym
w jednostkach organizacyjnych oraz Wydziałach Urzędu Miasta Gostynina za realizację zadań wynikających z art. 6 ustawy. Koordynację nad wywiązaniem się z terminów oraz założonych celów, powierzam Dyrektorom podległych jednostek organizacyjnych, Naczelnikom Wydziałów Urzędu Miasta Gostynina.
§ 3.
- Wykonanie zarządzenia powierza się Dyrektorom podległych jednostek organizacyjnych i Naczelnikom Wydziałów Urzędu Miasta Gostynina.
- Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Sekretarzowi Miejskiemu.
§ 4.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Załącznik do Zarządzenia nr 67/2021
Burmistrza Miasta Gostynina
z dnia 30 czerwca 2021r.
PLAN DZIAŁANIA DLA URZĘDU MIASTA GOSTYNINA
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r., poz. 1696 z późn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
||||
|
Zastosowanie dla osób słabowidzących kontrastowych elementów w toaletach w Urzędzie Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznaczenie za pomocą taśm |
2021 rok |
|
Zapewnienie kontrastujących z drzwiami klamek, framug w Urzędzie Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza
|
Zamontowanie klamek, framug |
2021 rok |
|
Częściowe poprawne oznaczenie schodów (kontrast): krawędzie każdego pierwszego i ostatniego stopnia każdego biegu na powierzchni pionowej i poziomej stopnia, wyjątkowo w przypadku biegu o 3 stopniach oznakowanie wszystkich 3 krawędzi - w Urzędzie Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznakowanie kolorem kontrastowym (żółtym) szerokość: 0,08-0,10 m |
2021 rok |
|
Przymocowanie wycieraczek w budynkach Urzędu Miasta Gostynina |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Przymocowanie wycieraczek |
2021 rok |
|
Czytelne, kontrastowe oznaczenie numerów pięter w budynkach Urzędu Miasta Gostynina tak, aby były widoczne z pozycji siedzącej, stojącej oraz przy wejściu i zejściu klatką schodową |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznaczenie numerów pięter za pomocą widocznych naklejek |
2021 rok |
|
Oznaczenie schodów 0,50 m przed pierwszym stopniem schodów w górę oraz 0,50 m przed pierwszym stopniem schodów w dół na całej szerokości schodów - pasem ostrzegawczym |
Biuro Organizacyjne Burmistrza |
Oznaczenie schodów pasem ostrzegawczym o minimalnej szerokości 0,50 m +/- 0,01 (taśma) |
2021 rok |
Dostępność architektoniczna
|
||||
1. |
Wdrażanie zasady uniwersalnego projektowania w fazie projektowania, modernizacji i budowy dróg na terenie miasta Gostynina |
Biura projektowe + Zamawiający |
Projektowanie ciągów pieszych zgodnie z warunkami technicznymi i parametrami budowy dróg, o szer. conajmniej 2 metry. Na przystankach komunikacji zbiorczej montaż ławeczek dostosowanych dla osób ze szczególnymi potrzebami, zabezpieczenie powierzchni do manewrowania osobom z wózkami. Obniżenie krawężników, montaż płyt typu „stop” przed przejściami dla pieszych. Na długich przejściach dla pieszych projektowanie wysepek tzw. azyli dzielących przejście na krótsze do pokonania odcinki. Wykonanie kanału technologicznego w projektowanych do budowy drogach w celu szybkiego rozprowadzenia sieci internetowej |
Lata 2021/2024 |
2 |
Budowa dróg oraz ciągów pieszych na oś. Zatorze ul. Hubalczyków ul. Gerwatowskiego ul. Honorowych Dawców Krwi ul. Gen. Marii Witek ul. Małkowskiego ul. Moniuszki |
Naczelnik W. Banasiak Insp. T. Antonowicz |
Budowa sieci dróg zgodnie z parametrami technicznymi tj. odpowiednia dla klasy drogi szerokość jezdni, min. 2 metrowa szerokość chodników, obniżenie krawężników przy przejściach dla pieszych, montaż betonowych płyt “stop” z wypustkami, doświetlenie przejść dla pieszych. |
|
3. |
Wykonanie dokumentacji technicznej oraz budowa drogi wraz z ciągami pieszymi i miejscami parkingowymi do Powiatowego Urzędu Pracy w Gostyninie |
W Banasiak |
j.w. plus zaprojektowanie i wykonanie oznakowanych miejsc postojowych dla osób niepełnosprawnych w bezpośrednim sąsiedztwie wejścia do budynku Powiatowego Urzędu Pracy. |
Lata 2021/2022 |
4. |
Wykonanie “bezpiecznych przejść dla pieszych ul. Rynek |
W. Banasiak |
Wykonanie 2 szt. bezpiecznych przejść dla pieszych w miejscu największego natężenia ruchu kołowego i pieszego na ul. Rynek. Przejścia z sygnalizacją świetlną i dźwiękową, oznakowanie poziome strukturalne grubowarstwowe wykonane techniką chemoutwardzalną w kontrastowych biało- czerwonych barwach. Migające wbudowane w asfalt białe diody doświetlające pieszego i pomarańczowe ostrzegające kierowców umieszczone także nad znakiem przejście dla pieszych. Sygnalizacja świetlna i dźwiękowa uruchamiana automatycznie po wejściu pieszego na przejście. |
Rok 2021 |
5. |
Modernizacja nawierzchni i budowa ciągów pieszych: ul. Leśna ul. Zielona ul. Krasickiego ul. Spacerowa |
W. Banasiak |
Budowa obustronnego chodnika wzdłuż dróg gminnych ul. Leśnej i ul. Spacerowej oraz całkowita wymiana nawierzchni chodnika na ul. Krasickiego i ul. Zielonej z uwzględnieniem obniżenia krawężników na przejściach dla pieszych, montażem przed przejściami płyt “stop” oraz wykonanie przejść w barwach kontrastowych w technologii grubowarstwowej |
Rok 2022 |
6. |
Wszystkie ulice w granicach administracyjnych miasta Gostynina |
W. Banasiak |
Remonty bieżące mające na celu poprawę stanu technicznego nawierzchni istniejących ciągów pieszych oraz ułatwienie poruszania się osobom ze szczególnymi potrzebami |
Na bieżąco |
Dostępność cyfrowa |
||||
13. |
Dostosowanie strony internetowej z www.gostynin.pl do wymogów ustawy |
Pracownicy Wydziału Promocji Miasta i Ochrony Zdrowia |
Publikowanie na stronie treści zgodnych z wymogami ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami oraz usuwanie nieprzystosowanych treści
|
01.09.2021 r. |
PLAN DZIAŁANIA DLA PRZEDZKOLA NR 2 Z ODDZIAŁEM INTEGRACYJNYM W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Przedszkola nr 2 z Oddziałem Integracyjnym w Gostyninie
Budynek Przedszkola nr 2 z Oddziałem Integracyjnym w Gostyninie
ul. Wojska Polskiego 54
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Dostępność alternatywna |
1. |
Dostępność architektoniczna |
dyrektor |
Instalacja windy dla osób niepełnosprawnych |
31.12.2024 r. |
Zainstalowanie dzwonka i domofonu na wysokości 80 – 110 cm z umieszczonym logo “Dostępność Plus” |
2. |
Dostępność inf.-komunikacyjna |
dyrektor |
Zakup i montaż systemów FM lub pętli indukcyjnych |
31.12.2024 r. |
Zainstalowanie Aplikacji wspomagającej alternatywne sposoby poroumiewania się AAC oraz zastosowanie komunikacji pisemnej (kartka, tablet) |
4 |
Dostępność cyfrowa |
dyrektor |
Dostosowanie w całości dostepności cyfrowej strony internetowej |
06.09.2021 r. |
Zainstalowanie aplikacji mobilnej strony internetowej, skrutów klawiszowych iopisu alternatywnego |
PLAN DZIAŁANIA DLA
MIEJSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla:
MIEJSKIEGO OŚRODKA SPORTU I REKREACJI W GOSTYNINIE,
09-500 GOSTYNIN, UL.SPORTOWA 1
Budynek :
Stadion Miejski ul. Sportowa 1 /Hala Sportowa ul. Kutnowska 7a
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Uwagi |
|
Dostępność cyfrowa |
|
|
|
|
1. |
Dostosowanie strony internetowej dla osób ze szczególnymi potrzebami |
MOSiR |
Dostosowanie strony do wymogów ustawy z dnia 19.07.2019 r. |
do dnia 06.09.2021r. |
Brak możliwości dostępności alternatywnej |
|
Dostępność informacyjno- komunikacyjna |
|
|
|
|
2. |
Montaż pętli indukcyjnych w budynku Hali miejskiej przy ul.Kutnowskiej 7 |
MOSiR |
Zakup i montaż pętli w zależności od posiadanych środków finansowych |
do końca 2023 r. |
Montaż systemów fm dla osób niedosłyszących - darmowa aplikacja internetowa |
|
Dostepność architektoniczna |
|
|
|
|
3. |
Wyznaczenie dwóch miejsc parkingowych – oznakowanych dla osób niepełnosprawnych przy ul.Sportowej 1 /stadion/ i przy ul.Kutnowskiej 7a /budynek Hali sportowej/. |
MOSiR |
Zakup niezbędnych specjalistycznych farb i materiałów |
do dnia 31.08.2022 r. |
Brak możliwości dostępności alternatywnej |
Budynek : Pływalnia Miejska ul. Kutnowska 7
|
Dostępność informacyjno- komunikacyjna |
|
|
|
|
4. |
Montaż pętli indukcyjnych w budynku Pływalni miejskiej przy ul.Kutnowskiej 7a |
MOSiR |
Zakup i montaż pętli w zależności od posiadanych środków finansowych |
do końca 2023 r. |
Montaż systemów fm dla osób niedosłyszących - darmowa aplikacja internetowa |
|
Dostepność architektoniczna |
|
|
|
|
5. |
Wykonanie poręczy asekuracyjnej przy wejściu niecki sportowej w Pływalni miejskiej |
MOSiR |
Zakup i montaż poręczy Baspol W-wa |
do dnia 15.09.2021 r. |
Doposażenie Pływalni w akcesoria medyczno-rehabilitacyjne ułatwiające korzystanie z niecki-chodziki/ maty/kamizelki |
PLAN DZIAŁANIA DLA
Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jakuba z Gostynina w Gostyninie
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jakuba z Gostynina w Gostyninie
Budynek Filia nr 1 ul. Płocka 2a, 09-500 Gostynin
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
1. |
Dostępność architektoniczna |
Dyrektor biblioteki |
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy-zakup; zapewnienie w budynku oznaczeń kontrastowych, dotykowych, odblaskowych, dźwiękowych.
|
do 2024 r. brak rozwiązania alternatywnego |
2. |
Dostępność architektoniczna |
Kierownik Filii |
Zapewnienie wstępu do budynku osobie z psem asystującym.
|
od 2020 r. |
3. |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
Kierownik Filii |
Obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się poprzez wykorzystanie zdalnego systemu online – zakup pętli indukcyjnej lub systemów FM/opracowanie planów tyflograficznych z udźwiękowieniem umieszczonych wewnątrz budynku zaraz przy wejściu lub planów multimedialnych; lub zastosowanie dodatkowych informacji w formie piktogramów
|
do 2024 r. dostępność alternatywna - zainstalowanie darmowej aplikacji w celu łatwiejszego komunikowania się z osobami głuchoniemymi |
4. |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
Kierownik Filii |
Instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, itd. – zakup pętli indukcyjnej instalowanej lub kalibrowej lub systemów FM lub IR |
do 2024 r. dostępność alternatywna -zainstalowanie aplikacji w celu łatwiejszego komunikowania się z osobami słabosłyszącymi |
5. |
Dostępność cyfrowa |
Dyrektor biblioteki |
W zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych |
06.09.2021r. dostępność alternatywna zainstalowanie bezpłatnych aplikacji AAC
|
PLAN DZIAŁANIA DLA
Miejskiej Biblioteki Publicznej
im. Jakuba z Gostynina w Gostyninie
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Miejskiej Biblioteki Publicznej im. Jakuba z Gostynina w Gostyninie
Budynek
Wypożyczalnia dla dorosłych oraz Biblioteka dla dzieci i młodzieży ul. 18 Stycznia 2 09-500 Gostynin
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
1. |
Dostępność architektoniczna |
Kierownik Wypożyczalni dla dorosłych
Kierownik Biblioteka dla dzieci i młodzieży – oddział |
Cel główny: zapewnienie dostępu do księgozbioru osobom ze szczególnymi potrzebami: montaż przez właściciela budynku lub dzierżawcę windy dla osób mających trudności z poruszaniem się, ze specjalnymi potrzebami (biblioteka jest najemcą budynku); zapewnienie przez właściciela budynku lub dzierżawcę maksymalnej dostępności architektonicznej budynku lub przestrzeni na działalność statutową biblioteki. Wymiana oświetlenia. Zakup wrzutni.
|
do 2024
Alternatywny dostęp: Czytelnicy ze szczególnymi potrzebami mogą zostać przekierowani do parterowego budynku Filii nr 1 lub pracownik biblioteki przekazuje Czytelnikowi księgozbiór przed budynkiem po wcześniejszym kontakcie telefonicznym lub stosowana jest usługa ,,Książka na telefon”
Zalecane byłoby usprawnienie działania dzwonka przy podnośniku MCK-skargi czytelników ze szczególnymi potrzebami dotyczące braku sprawności działania dzwonka i braku kontaktu po zadzwonieniu z pracownikiem w budynku. Skargi zgłasza kierownik Wypożyczalni i Biblioteki dziecięcej. |
2. |
Dostępność architektoniczna |
dyrektor biblioteki |
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku. zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy-zakup; zapewnienie w budynku oznaczeń kontrastowych, dotykowych, odblaskowych, dźwiękowych. |
do 2024 r.
brak alternatywnego rozwiązania
|
3. |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
Kierownik Wypożyczalni dla dorosłych
Kierownik Biblioteka dla dzieci i młodzieży – oddział |
Obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się poprzez zdalny system online-zakup pętli indukcyjnej lub systemów FM/ opracowanie planów tyflograficznych z udźwiękowieniem umieszczonych wewnątrz budynku zaraz przy wejściu lub planów multimedialnych; lub zastosowanie dodatkowych informacji w formie piktogramów |
2024 r.
Dostępność alternatywna -zainstalowanie darmowej aplikacji w celu komunikowania się z osobami głuchoniemymi
|
4. |
Dostępność architektoniczna |
Kierownik Wypożyczalni dla dorosłych
Kierownik Biblioteka dla dzieci i młodzieży - oddział |
Zapewnienie dostępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego. |
od 2020 r. |
5. |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna |
Kierownik Wypożyczalni dla dorosłych
Kierownik Biblioteka dla dzieci i młodzieży - oddział |
Instalację urządzeń lub innych środków wspierających komunikowanie się do obsługi osób słabosłyszących-zakup pętli indukcyjnej instalowanej lub kalibrowej lub systemów FM lub IR
|
do 2024 r. Dostępność alternatywna - zainstalowanie darmowej aplikacji w celu łatwiejszego komunikowania się z osobami słabosłyszącymi |
6. |
Dostępność cyfrowa |
Dyrektor biblioteki |
W zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych – dostosowanie strony www do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami |
06.09.2021 r.
dostępność alternatywna zainstalowanie bezpłatnych aplikacji AAC |
PLAN DZIAŁANIA DLA MIEJSKIEGO CENTRUM KULTURY W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Miejskiego Centrum Kultury w Gostyninie
Budynek 2 ul. 18 Stycznia
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
|
w zakresie dostępności architektonicznej: |
|
|
|
1 |
zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r . o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych; |
Osoba pełniąca funkcję koordynatora dostępności w zakresie dostępności architektonicznej: Małgorzata Trocha |
Zapewnienie wstępu osobie ze szczególnymi potrzebami wraz z psem asystującym. Drzwi wejściowe do budynku zostaną oznakowane w tym zakresie |
01.04.2021 |
|
wyznaczenie stanowisk postojowych przystosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami oraz dla osób ze szczególnymi potrzebami w bezpośrednim sąsiedztwie budynku. |
Firma wskazana przez Dyrektora Miejskiego Centrum Kultury Aleksandrę Milczarek |
Przed budynkiem zostaną wyznaczone i przygotowane stanowiska zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie |
31.12.2022 |
|
w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: |
|
|
|
2 |
zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy |
Osoba pełniąca funkcję koordynatora dostępności w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej: Małgorzata Trocha |
Zakup oraz umieszczenie w budynku schematu pomieszczeń w postaci tyflomapy. W razie niepowodzenia wprowadzone będzie następujące rozwiązanie alternatywne: w budynku zostaną zamontowane kontrastowe i czytelne informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku |
31.12.2022 |
3 |
obsługa z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. O języku migowym i innych środkach komunikowania się lub przez wykorzystanie zdalnego systemu online do obsługi tłumacza przez strony internetowe i aplikacje |
Zgłoszenia będzie przyjmować osoba aktualnie pełniąca dyżur przy telefonie. |
W budynku zostanie zastosowane następujące rozwiązanie alternatywne: Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się, będą mogły skorzystać z pomocy tłumacza migowego w terminie wyznaczonym przez interesanta po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby.
|
31.12.2021 |
4 |
instalacja urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, w szczególności pętli indukcyjnych, systemów FM lub urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia. |
Zgłoszenia będzie przyjmować osoba aktualnie pełniąca dyżur przy telefonie. |
W budynku zostanie zastosowane następujące rozwiązanie alternatywne: Osoby niesłyszące mające trudności w komunikowaniu się, będą mogły skorzystać z pomocy tłumacza migowego w terminie wyznaczonym przez interesanta po uprzednim zgłoszeniu takiej potrzeby. |
31.12.2021 |
|
w zakresie dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych przedmiotów publicznych. |
|
|
|
5 |
dostosowanie strony internetowej oraz aplikacji mobilnych do dostępności cyfrowej zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. |
Infoserw Sławomir Zasadowski |
Strona internetowa będzie stopniowo modernizowana tak, aby była zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych |
31.12.2021 |
PLAN DZIAŁANIA DLA KLUBU DZIECIĘCEGO
“UŚMIECH MALUCHA” W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Klubu Dziecięcego “Uśmiech Malucha” w Gostyninie.
Budynek przy ul. Wojska Polskiego 23 w Gostyninie
Dostępność architektoniczna
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Dostępność alternatywna |
1. |
Zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego |
Kierownik placówki Iwona Rzegocka-Gontarek |
Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. |
04.2021 r. |
Brak rozwiązania alternatywnego |
2. |
Zapewnienie osobom ze szczególnymi potrzebami możliwości ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób |
Kierownik placówki Iwona Rzegocka-Gontarek |
Zakup krzesła ewakuującego dla potencjalnej osoby ze szczególnymi potrzebami, która znajdzie się na terenie placówki w momencie potrzeby ewakuacji |
12.2021 r. |
Brak rozwiązania alternatywnego |
3. |
Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy |
Kierownik placówki Iwona Rzegocka-Gontarek |
Zainstalowanie w placówce oznaczeń w języku Braille’a/tyflomapy. |
12.2021 r. |
Brak rozwiązania alternatywnego |
Dostępność informacyjno-komunikacyjna
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Dostępność alternatywna |
1. |
Dostosowanie placówki do obsługi osób słabosłyszących i słabowidzących |
Kierownik placówki Iwona Rzegocka-Gontarek |
Zakup pętli indukcyjnej stanowiskowej |
09.2021 r. |
Instalacja aplikacji AAC ułatwiającej komunikacje z osobami o szczególnych potrzebach |
Dostępność cyfrowa
Klub Dziecięcy „Uśmiech Malucha” w Gostyninie nie posiada własnej strony internetowej ani żadnych aplikacji, wszelkie ogłoszenia i informacje o działalności placówki zamieszczane są w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Gostynina oraz na fanpagu Klubu na Facebooku. Placówka działa już prawie od 3 lat, jak do tej pory nie pojawiła się potrzeba utworzenia strony internetowej placówki.
PLAN DZIAŁANIA DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 3 IM. OBROŃCÓW WESTERPLATTE W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 3 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Szkoły Podstawowej nr 3 im. Obrońców Westerplatte w Gostyninie.
Budynek przy ul. gen. J. Bema 23
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Rozwiązania alternatywne |
Uwagi |
I. |
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA |
|||||
1. |
Dostosowanie wejścia głównego do budynku szkoły i do poszczególnych pomieszczeń wewnątrz budynku |
Kierownik gospodarczy |
Wymiana oznaczeń na drzwiach na wypukłe i oznaczenie ich |
do 2024 r. |
Pomoc osoby upoważnionej z obsługi |
W miarę możliwości finansowania przez organ prowadzący |
2. |
Dostosowanie wejść
|
Kierownik gospodarczy |
Zakup ramp wjzadowych składanych na schody
|
do 2024 r. |
Schodołaz oraz pomoc innych osób |
W miarę możliwości finansowania przez organ prowadzący |
3. |
Toaleta dla osób ze szczególnymi potrzebami w budynku hali sportowej |
Kierownik gospodarczy |
Przebudowa pomieszczenia magazynu sportowego w budynku hali sportowej na parterze |
do 2024 r. |
Korzystanie z istniejącej toalety dla osób niepełnosprawnych w głównym budynku szkoły |
W miarę możliwości finansowania przez organ prowadzący |
4. |
Taśma odblaskowa na drzwi szklane |
Kierownik gospodarczy |
Naklejenie taśmy o kontrastowym kolorze na drzwiach zewnętrznych i wewnętrznych szklanych usytuowanej na wysokości wzroku dorosłego oraz dziecka/osoby na wózku |
do 31.12.2021 r. |
Dzwonek przy drzwiach głównych szkoły przy ulicy gen. J. Bema 23 |
|
II. |
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA |
|||||
1. |
Dostosowanie strony internetowej szkoły |
Firma zewnętrzna |
Zakup oprogramowania służącego do łatwiejszego porozumiewania się osób ze szczególnymi potrzebami |
do 06.09.2021 r. |
Kontakt telefoniczny i mailowy z pracownikami sekretariatu szkoły |
W miarę możliwości dostosowania budżetu szkoły |
III. |
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA |
|||||
1. |
Pętla indukcyjna |
Kierownik gospodarczy |
Planowany zakup pętli indukcyjnej do sekretariatu szkoły w celu umożliwienia porozumiewania się z osobami słabosłyszącymi |
do 2024 r. |
Porozumiewanie się na piśmie |
W miarę możliwości budżetowych szkoły
|
2. |
Aplikacja języka migowego |
Kierownik gospodarczy |
Zainstalowanie aplikacji języka migowego na tablecie szkolnym, dostępnym w sekretariacie szkoły dla potrzeb osób niesłyszących |
do 2024 r. |
Porozumiewanie się na piśmie |
W miarę możliwości budżetowych szkoły.
|
Budynek przy ul. Wojska Polskiego 23
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Rozwiązania alternatywne |
Uwagi |
I |
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA |
|||||
1. |
Dostosowanie wejścia do głównego budynku szkoły |
Kierownik gospodarczy |
Zakup rampy wjzadowej składanej na schody
|
do 2024 r. |
Pomoc osób innych |
W miarę możliwości finansowenia przez organ prowadzący |
2. |
Taśma odblaskowa na drzwi szklane |
Kierownik gospodarczy |
Naklejenie taśmy o kontrastowym kolorze na drzwiach zewnętrznych i wewnętrznych szklanych usytuowanej na wysokości wzroku dorosłego oraz dziecka/osoby na wózku |
do 30.06.2021 r. |
Pomoc innych osób |
|
3. |
Dzwonek przy drzwiach głównych szkoły przy ulicy Wojska Polskiego 23 |
Kierownik gospodarczy |
Zamontowanie dzwonka przy drzwiach w widocznym miejscu dla osób ze szczególnymi potrzebami |
do 31 12.2022 r. |
Pomoc innych osób |
W miarę możliwości budżetowych szkoły.
|
PLAN DZIAŁANIA DLA MIEJSKIEJ SZKOŁY MUZYCZNEJ I STOPNIA IM. ROMUALDA TWARDOWSKIEGO
W GOSTYNINIE NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Miejskiej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Romualda Twardowskiego w Gostyninie.
Budynek Miejskiej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Romualda Twardowskiego w Gostyninie, 09-500 Gostynin, ul. Gen. J. Bema 23
Lp. |
Zakres działalności |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji |
Termin |
1. |
Analiza stanu zapewnienia dostępności architektonicznej osobom ze szczególnymi potrzebami przez Miejską Szkołę Muzyczną I stopnia im. Romualda Twardowskiego |
Dyrektor Szkoły |
Podjęcie praktycznych działań w obszarze architektonicznym umożliwiających zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami: Dostęp do siedziby budynku
Rozwiązania alternatywne: Osoba ze szczególnymi potrzebami może zgłosić chęć pomocy drogą telefoniczną, pod numerem telefonu: Pracownik szkoły oferuje pomoc osobie ze szczególnymi potrzebami w doprowadzeniu, w zależności od zgłoszonych potrzeb. Ponadto pracownicy Miejskiej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Romualda Twardowskiego w Gostyninie dołożą wszelkich starań, aby w sposób należyty zadbać o komfort, dyskrecję i poczucie bycia szanowanym osób ze szczególnymi potrzebami. |
W miarę możliwości jak najszybciej, nie później niż do 2024 roku
|
2. |
Analiza stanu zapewnienia dostępności cyfrowej osobom ze szczególnymi potrzebami przez Miejską Szkołę Muzyczną I stopnia im. Romualda Twardowskiego |
Bogusława Grzybowska |
Podjęcie praktycznych działań w obszarze cyfrowym umożliwiających zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami:
Do chwili obecnej zostały zrealizowane pewne działania nad dostępnością strony, które dotyczą następujących kwestii: - opis alternatywny zdjęć – problem ten jest systematycznie rozwiązywany, nowe zdjęcia posiadają już alternatywne opisy, starsze są sukcesywnie uzupełniane, - napisy dla osób głuchych – ze względu na specyfikę szkoły artystycznej – muzycznej, opublikowane na stronie filmy – zwłaszcza w zakładce „Nasze instrumenty” – prezentują tylko muzykę, bez tekstów mówionych, które wymagałyby wersji pisanej, - dokumenty zamieszczane na stronie - strona zawiera dokumenty pdf, które są skanami dokumentów drukowanych – najczęściej są to teksty gotowe, nadesłane jako .pdf – materiały nutowe, ćwiczenia dla uczniów, lub tabele czy dokumenty, które muszą otwierać się w jednakowej formie dla wszystkich uczniów – spełniają przez to wymagania nauczania na odległość, - tłumaczenie strony na obce języki - strona wyświetlana jest tylko w języku polskim, brak możliwości zmiany języka – strona przeznaczona jest dla osób zainteresowanych nauką w Miejskiej Szkole Muzycznej I stopnia im. Romualda Twardowskiego
Rozwiązania alternatywne Na chwilę obecną Miejska Szkoła Muzyczna I stopnia im. Romualda Twardowskiego w Gostyninie zapewnia dostęp alternatywny polegający w szczególności na zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami możliwości kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Lub przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu lub w inny dogodny sposób wskazany przez osobę ze szczególnymi potrzebami we wniosku. |
Wymienione wyżej wyłączenia będą w ramach możliwości systematycznie usuwane Przewidziany termin zakończenia prac nad poprawieniem dostępności strony to 2021 – 09 – 05.
|
3. |
Analiza stanu zapewnienia dostępności informacyjno-komunikacyjnej osobom ze szczególnymi potrzebami przez Miejską Szkołę Muzyczną I stopnia im. Romualda Twardowskiego w Gostyninie w zakresie poprawy realizacji zadań w zakresie dostępności w latach 2020 - 2024 |
Bogusława Grzybowska |
Podjęcie praktycznych działań w obszarze informacyjno-komunikacyjnym umożliwiających zapewnienie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, poprzez: Komunikacja wizualna w budynku:
Rozwiązania alternatywne Osoby ze szczególnymi potrzebami załatwiający sprawę Pracownicy Miejskiej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Romualda Twardowskiego w Gostyninie dołożą wszelkich starań, aby w sposób należyty zadbać o komfort, dyskrecję i poczucie bycia szanowanym osób ze szczególnymi potrzebami. |
Wrzesień 2023 r. |
PLAN DZIAŁANIA DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 1 im. Armii Krajowej
w Gostyninie
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Szkoły Podstawowej nr 1 im. Armii Krajowej w Gostyninie
Budynek przy ul. J. Ozdowskiego 2
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
Rozwiązania alternatywne |
Uwagi |
I DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA |
||||||
1. |
Dostosowanie wejść: dla osób niepełnosprawnych, I wejścia głównego i do szczególnych pomieszczeń wewnątrz budynku
|
Kierownik |
Wymiana oznaczeń na drzwiach na wypukłe i oznaczenie ich Braille’a |
do 2024 r. |
pomoc osoby upoważnionej z obsługi |
w miarę możliwości finansowania przez organ prowadzący, |
II DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA |
||||||
1. |
Dostosowanie strony internetowej szkoły |
Firma zewnętrzna |
Zakup oprogramowania służącego do łatwiejszego porozumiewania się osób ze szczególnymi potrzebami |
do 06.09.2021 r. |
kontakt telefoniczny i mailowy z pracownikami sekretariatu szkoły |
w miarę możliwości dostosowania budżetu szkoły |
III DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA |
||||||
1. |
Pętla indukcyjna |
Kierownik |
Planowany zakup pętli indukcyjnej do sekretariatu szkoły w celu umożliwienia porozumiewania się z osobami słabosłyszącymi |
do 2024 r. |
porozumiewanie się na piśmie |
w miarę możliwości budżetowych
|
2. |
Aplikacja języka migowego |
Kierownik |
Dostosowanie poprzez zainstalowanie aplikacji języka migowego na tablecie szkolnym dostępnym w sekretariacie szkoły dla potrzeb osób niesłyszących |
do 2024 r. |
porozumiewanie się na piśmie |
w miarę możliwości budżetowych
|
PLAN DZIALANIA DLA SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5
IM. KSIĘCIA MAZOWIECKIEGO SIEMOWITA IV W GOSTYNINIE NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 - 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z pózn. zm.) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Szkoły Podstawowej nr 5 im. Księcia Mazowieckiego Siemowita IV w Gostyninie i Miejskiego Zespołu Ekonomicznego Szkół i Przedszkoli
Budynek przy ul. Polnej 36
W zakresie dostępności architektonicznej |
|||||||||
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Osoba odpowiedzialna |
Sposób alternatywny |
Termin |
|||
1. |
Przygotowanie pokoju do obsługi osób niepełnosprawnych dla szkoły i Miejskiego Zespołu Ekonomicznego Szkół i Przedszkoli |
instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych |
|
wicedyrektor szkoły kierownik administracyjno gospodarczy |
Brak możliwości realizacji zadania w sposób alternatywny. |
01.09.2022r. |
|||
W zakresie dostepności cyfrowej |
|||||||||
1. |
Utworzenie nowej strony zespołu szkolno -przedszkolnego |
wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiot6w publicznych; |
|
Dyrektor szkoły; Nauczyciel przedmiotu informatyka - Mariola Lewandowska |
Brak możliwości realizacji zadania w sposób alternatywny |
06.09.2021 r. |
|||
2. |
Utworzenie nowej strony zespołu szkolno - przedszkolnego. |
zapewnienie, na wniosek osoby ze szczeg6lnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku. |
Dostosowanie formularzy strony internetowej wykorzystujących syntetyzer mowy. |
Dyrektor szkoły; Nauczyciel przedmiotu informatyka - Mariola Lewandowska |
Brak możliwości realizacji zadania w sposób alternatywny. |
06.09. 2021 r. |
|||
W zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnei: |
|||||||||
1. |
Utworzenie wzoru wniosku do poprawnej komunikacji z osobarni niepełnosprawnymi. |
zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmioterm publicznym w formie określonej w tym wniosku. |
|
Dyrektor, wicedyrektor, sekretarz szkoly |
Brak możliwości realizacji zadania w sposób alternatywny. |
06.09.2021 r. |
|||
PLAN DZIAŁANIA DLA MIEJSKIEGO ZESPOŁU EKONOMICZNEGO SZKÓŁ
I PRZEDSZKOLI W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIANIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Miejskiego Zespołu Ekonomicznego Szkół i Przedszkoli w Gostyninie
Siedziba MZESiP: Budynek Szkoły Podstawowej nr 5 przy ul. Polnej 36, 09-500 Gostynin
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
|
|
|
|
|
1. |
DOSTĘPNOŚĆ ARCHITEKTONICZNA
Przygotowanie pokoju do obsługi osób niepełnosprawnych dla Szkoły Podstawowej nr 5 i Miejskiego Zespołu Ekonomicznego Szkół (instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych |
DYREKTOR SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 5 |
Działanie alternatywne: *brak możliwości realizacji zadania |
Do 01.09.2022r. |
2. |
DOSTĘPNOŚĆ CYFROWA
Modernizacja strony internetowej MZESiP
|
EWA JĘDRZEJCZAK |
Działanie alternatywne: *zastosowanie aplikacji AAC jako ogół metod, głównie graficznych, które będą stosowane do wspierania komunikacji osób mających trudności w werbalnym porozumiewaniu się. |
Do 06.09.2021 |
3. |
DOSTĘPNOŚĆ INFORMACYJNO-KOMUNIKACYJNA
Opracowanie nowego wniosku do dogodnej komunikacji dla osób ze szczególnymi potrzebami.
Zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji |
EWA JĘDRZEJCZAK |
Umożliwienie kontaktu poprzez formularz wykorzystujący pocztę elektroniczną
Działanie alternatywne: kontakt telefoniczny oraz tradycyjna poczta elektroniczna
|
Do 06.09.2021 |
PLAN DZIAŁANIA DLA PRZEDZKOLA NR 4 W GOSTYNINIE
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Przedszkola nr 2 z Oddziałem Integracyjnym w Gostyninie
Budynek Przedszkola nr 4 w Gostyninie ul. Armii Krajowej 7
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
1. |
Dostępność architektoniczna
|
dyrektor
|
1.Zakup i instalacja urządzenia platformy schodowej montowanej do balustrady wewnętrznej klatki schodowej (typ HIRO 320 firmy PROREHA) lub zastosowanie innych środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń osobom ze szczególnymi potrzebami. 2.Wyznaczenie i oznakowanie miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych. 3.Zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób: a) wizualny plan, schemat, oznaczenia kierunkowe. b) głosowy (nagranie audio na stronie internetowej).
Dostępność alternatywna 1. Zakup i montaż dzwonka do drzwi wejściowych na odpowiedniej wysokości , umożliwiającej dostęp do niego osobom niepełnosprawnym. 2. Zakup i montaż instalacji alarmowo-przywoławczej (bezprzewodowej) w łazience dla niepełnosprawnych w celu ułatwienia kontaktu z osobą zanjdującą się w środku. |
31.12.2024 r.
01.09.2024r.
31.12.2024 r.
06.09.2021r.
06.09.2021r. |
2. |
Dostępność inf.-komunikacyjna |
dyrektor |
1.Montaż oznaczeń na drzwiach do pomieszczeń -wielką czcionką lub wydruk w alfabecie Braille’a . 2.Zamieszczenie informacji o zachowaniu w razie zagrożenia (oznaczenie dróg ewakuacyjnych, instrukcji drukowanych). 3.Zorganizowanie dostępu alternatywnego: kontakt telefoniczny,sms, spotkanie w innym dostępnym miejscu, pomoc pracownika w poruszaniu się po budynku. |
31.12.2024 r.
06.09.2021 r. |
3 |
Dostępność cyfrowa |
dyrektor |
1.Dostosowanie strony internetowej przedszkola do wymagań ustawy z dnia 19.07.2019r. |
06.09.2021r.
|
PLAN DZIAŁANIA DLA Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE SZCZEGÓLNYMI POTRZEBAMI NA LATA 2020 – 2024
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gostyninie
Budynek MOPS w Gostyninie ul. Parkowa 22
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art.6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
|
Dostępność Architektoniczna |
|
|
|
1. |
Zapewnić wyznaczone miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych w pobliżu budynku |
Zespół d/s organizacyjno - administracyjnych |
Wniosek do zarządcy terenu |
31 marca 2021 |
2. |
Zakup windy schodowej bądź dźwigu dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Zespół d/s organizacyjno - administracyjnych |
Dostępność alternatywna : Wyznaczyć miejsce na parterze budynku w celu obsługi osób ze szczególnymi potrzebami
Perspektywa przeniesienia siedziby MOPS z piętra na parter budynku. |
31 grudnia 2024 |
|
Dostępność Cyfrowa |
|
|
|
3. |
Wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie cyfrowym |
Zespół d/s organizacyjno-administracyjnych |
Dostosowanie strony internetowej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019r. o dostępności cyfrowej stron internetowych I aplikacji mobilnych przedmiotów publicznych |
06 września 2021 |
|
Dostępność Informacyjno-Komunikacyjna |
|
|
|
4. |
Zakup pętli indukcyjnej |
Zespół ds. organizacyjno-administracyjnych
|
Dostępność alternatywna: Zainstalowanie darmowej aplikacji AAC w zakresie wsparcia tłumacza języka migowego Szkolenie części pracowników w zakresie podstaw języka migowego
|
31 grudnia 2024 |
5. |
Zakup Tyflomapy |
Zespół ds. organizacyjno-administracyjnych |
Dostępność alternatywna: Wsparcie i pomoc pracownika MOPS osobie ze szczególnymi potrzebami
|
31 grudnia 2024 |
6. |
Zakup dzwonka bezprzewodowego dla osób ze szczególnymi potrzebami |
Zespół ds. organizacyjno-administracyjnych |
Dostępność alternatywna: Informacja na drzwiach wejściowych do budynku z numerem telefonu do kontaktu z pracownikiem MOPS dla osób ze szczególnymi potrzebami |
31 grudnia 2024 |
PLAN DZIAŁANIA DLA PRZEDSZKOLA NR 5 |
NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTĘPNOŚCI OSOBOM ZE |
Na podstawie art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.) ustala się, plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami dla przedszkola nr 5 |
Budynek Przedszkola Nr 5 ul . Jana Kochanowskiego 2 |
Lp. |
Zakres działania |
Realizujący zadania wynikające z art. 6 ustawy |
Sposób realizacji założonych zadań |
Termin |
1. |
Wyznaczenie stałych miejsc odpoczynku wokół budynku przedszkola |
w zakresie dostępności architektonicznej |
Zainstalowanie stolików i ławek z podparciami w wyznaczonych miejscach na utwardzonych powierzchniach oraz pochwyty ułatwiające siadanie i wstawanie |
31.03.2024 |
2. |
Miejsce parkingowe |
w zakresie dostępności architektonicznej |
Wyznaczenie na parkingu przedszkolnym miejsca oznaczonego dla osoby niepełnosprawnej - blisko wejścia do przedszkola |
31.08.2023 |
3. |
Oznaczenia na zewnątrz |
w zakresie dostępności architektonicznej |
Widoczne oznaczenie budynku przedszkolnego w formie reklamy |
31.08.2021 |
4. |
Strona internetowa |
w zakresie dostępności cyfrowej |
Dostosowanie strony internetowej Przedszkola nr 5 do wymogów Ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. |
31.08.2021 |
5. |
Oznaczenie drzwi |
w zakresie dostępności informacyjno- komunikacyjnej |
Wymiana oznaczeń na drzwiach do pomieszczeń na wypukłe i oznaczenie ich Brajlem. |
31.03.2022 |
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Pypkowski Robert
- Data udostępnienia w BIP: 2021-08-06 13:13:32
- Informacja zaktualizowana przez: Pypkowski Robert
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-08-06 13:19:21
- Liczba odsłon: 1894
- Historia dokumentu: