Zobacz podgałęzie

Wydział Finansowy

siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26  - pokój nr 201 (I piętro)
tel. 24-236-07-14, 24-236-07-19,

Naczelnik Wydziału - Skarbnik Miasta mgr Bożena Sokołowska

 

Zakres pracy wydziału:

  1. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu miasta oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium;
  2. Analiza wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie, celem racjonalnego dysponowania środkami;
  3. Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu;
  4. Wykonywanie zadań w zakresie poboru podatków i opłat lokalnych, w tym:
  1. wymiar, pobór podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy, a w szczególności: prowadzenie ewidencji podatków, gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i faktycznym, deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat, przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat,  prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego,
  2. kontrola podatkowa,
  3. wykonywanie czynności z zakresu egzekucji administracyjnej należności podatkowych i opłat oraz podejmowanie działań z zakresu postępowania zabezpieczającego,
  1. Prowadzenie rachunkowości funduszy celowych;
  2. Sprawowanie kontroli i nadzór nad działalnością finansową jednostek organizacyjnych gminy;
  3. Opracowywanie planów i sprawozdań finansowych;
  4. Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbą Skarbową,  Urzędem Skarbowym oraz bankami;
  5. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym;
  6. Opracowywanie podstawowych założeń do projektu budżetu;
  7. Prowadzenie ksiąg rachunkowych;
  8. Rozliczanie inwentaryzacji;
  9. Dokonywanie oceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
  10. Przygotowywanie sprawozdań finansowych;
  11. Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
  12. Wykonywanie zadań w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi:
  1. przyjmowanie i ewidencja (księgowanie) opłat za gospodarowanie odpadami,
  2. określenie wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (decyzje),
  3. egzekucja zaległości w opłatach,
  4. prowadzenie postępowań w zakresie umorzeń z tytułu zaległości w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 15:01:25
  • Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:43:29
  • Liczba odsłon: 10126
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 13003473]

przewiń do góry