Zobacz podgałęzie
Wydział Finansowy
siedziba: Urząd Miasta Gostynina, ul. Rynek 26 - pokój nr 201 (I piętro)
tel. 24-236-07-14, 24-236-07-19,
Naczelnik Wydziału - Skarbnik Miasta mgr Bożena Sokołowska
Zakres pracy wydziału:
- Przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu miasta oraz podjęcia uchwały w sprawie absolutorium;
- Analiza wykonania budżetu oraz wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie, celem racjonalnego dysponowania środkami;
- Prowadzenie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu;
- Wykonywanie zadań w zakresie poboru podatków i opłat lokalnych, w tym:
- wymiar, pobór podatków i opłat lokalnych, podatku rolnego i leśnego oraz innych podatków i opłat pozostających w zakresie właściwości gminy, a w szczególności: prowadzenie ewidencji podatków, gromadzenie i przechowywanie oraz badanie pod względem zgodności ze stanem prawnym i faktycznym, deklaracji podatkowych składanych organowi podatkowemu, przygotowywanie aktów administracyjnych dotyczących podatków i opłat, prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych, przygotowywanie danych do projektów aktów dotyczących podatków i opłat, przygotowywanie sprawozdań dotyczących podatków i opłat, prowadzenie spraw związanych ze zwrotem podatku akcyzowego,
- kontrola podatkowa,
- wykonywanie czynności z zakresu egzekucji administracyjnej należności podatkowych i opłat oraz podejmowanie działań z zakresu postępowania zabezpieczającego,
- Prowadzenie rachunkowości funduszy celowych;
- Sprawowanie kontroli i nadzór nad działalnością finansową jednostek organizacyjnych gminy;
- Opracowywanie planów i sprawozdań finansowych;
- Współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Izbą Skarbową, Urzędem Skarbowym oraz bankami;
- Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym;
- Opracowywanie podstawowych założeń do projektu budżetu;
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych;
- Rozliczanie inwentaryzacji;
- Dokonywanie oceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
- Przygotowywanie sprawozdań finansowych;
- Dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
- Wykonywanie zadań w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi:
- przyjmowanie i ewidencja (księgowanie) opłat za gospodarowanie odpadami,
- określenie wysokości zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi (decyzje),
- egzekucja zaległości w opłatach,
- prowadzenie postępowań w zakresie umorzeń z tytułu zaległości w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 15:01:25
- Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:43:29
- Liczba odsłon: 10126
- Historia dokumentu: