ZAŁATWIANIE SPRAW
- Obsługa klientów
- Rozliczanie odbiorców
- Płatności
- Reklamacje
- Kontrola zaległości
1.
Obsługa
klienta
Do zakresu czynności sekretariatu
(kancelarii) należy:
- Udzielanie informacji
interesantom, w razie potrzeby kierowanie ich do właściwych komórek
organizacyjnych,
- Przyjmowanie i rozdział wpływów
(pism, akt),
- Prowadzenie ewidencji wpływów
specjalnych i wartościowych,
- Wysyłanie pism,
- Przyjmowanie i nadawanie
telefonogramów, faksów, e-maili.
Sprawy przyjmowane są w formie ustnej
(w tym drogą telefoniczną) oraz pisemnej. Każda sprawa rozpatrywana i
rozwiązywana jest bez zbędnej zwłoki. W przypadku osobistego kontaktu większość
spraw załatwiana jest na miejscu. Sprawy obejmujące szersze spektrum zagadnień,
bardziej skomplikowane, załatwiane są po przeprowadzeniu koniecznych analiz,
konsultacji i uzgodnień, w zależności od specyfiki przedłożonej sprawy. Pisemne
odpowiedzi przesyłane są do klienta niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od
dnia wpływu pisma do Spółki.
Informacje na temat sposobu i wymagań
dotyczących spraw związanych z:
- wydawaniem warunków technicznych
przyłączenia nowych odbiorców do miejskiej sieci ciepłowniczej,
- dokonywaniem uzgodnień dokumentacji
projektowej sieci, przyłączy i węzłów cieplnych.
Dla uproszczenia procedury
załatwiania powyższych spraw opracowany został odpowiedni wzór wniosku do wypełnienia przez wnoszącego sprawę. Wzór
wniosku dostępny jest na stronie internetowej Spółki: www.mpec.wgostyninie.pl w zakładce Informacje dla odbiorców.
Sekretariat przyjmuje druk wraz z
niezbędnymi dokumentami.
W przypadku zgłoszeń dotyczących
sieci m.in. awarii, kontroli parametrów nośnika ciepła tj. temperatur i
natężenia przepływu w źródle ciepła jak i w węzłach cieplnych itp. – sprawy nie
wymagające konsultacji załatwiane są niezwłocznie – wg kolejności zgłoszeń,
pozostałe – bardziej skomplikowane w terminach uzgodnionych z osobami
zgłaszającymi.
2.
Rozliczanie
odbiorców
Rozliczanie odbiorcy usług następuje
od momentu zawarcia umowy sprzedaży ciepła i zainstalowania i zaplombowania przez
pracowników Rejonu Sieci urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych (ciepłomierza i
wodomierza na uzupełnianiu instalacji wewnętrznych nośnikiem ciepła).
Podstawą rozliczenia za świadczone
przez Spółkę usługi dostarczania ciepła jest:
·
wielkość
mocy zamówionej przez odbiorcę,
· wskazania
urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych (ciepłomierza i wodomierza na uzupełnianiu
instalacji wewnętrznych nośnikiem ciepła) z ważną cechą legalizacyjną,
· stawki
i ceny opłat w wysokości zatwierdzonej w taryfie dla ciepła przez Prezesa
Urzędu Regulacji Energetyki.
Na podstawie danych uzyskanych z
odczytów, dokonywanych przez pracowników Spółki wystawiane są faktury
określające wielkość mocy zamówionej, ilość pobranego ciepła i ilość pobranego
nośnika ciepła oraz wynikającą z tego tytułu należność do zapłaty. Faktura
dostarczona jest przez pracownika Spółki lub drogą pocztową na adres do
korespondencji. W wyjątkowych przypadkach odbiorca może podawać telefonicznie stan
ciepłomierza i wodomierza. Wskazania urządzeń pomiarowo-rozliczeniowych są
okresowo kontrolowane przez pracowników Spółki.
3.
Płatności
Płatności wynikające z faktury mogą być dokonywane w
następujących formach:
- gotówką w kasie znajdującej się
w siedzibie Spółki – bez dodatkowych prowizji,
- gotówką lub przelewem za
pośrednictwem poczty lub banków – prowizja wg stawek poszczególnych
placówek,
- przelewem na podstawie stałej
dyspozycji płatności zgłoszonej w banku prowadzącym ROR odbiorcy –
prowizja wg stawek poszczególnych placówek
- przelewem składanym w banku
odbiorcy.
4.
Reklamacje
W przypadku awarii ciepłomierza lub
wodomierza w węźle cieplnym ilość pobranego ciepła ustala się zgodnie z umową
sprzedaży ciepła.
5.
Kontrola
zaległości
Płatności z tytułu świadczonych przez Spółkę usług podlegają ciągłemu monitorowaniu. W przypadku nieuregulowania należności za okres przekraczający dwa miesiące powiadamiamy odbiorcę o powstały zaległościach, a w skrajnych przypadkach o zamiarze odcięcia ciepła. W powiadomieniu jest podany termin odcięcia dostawy ciepła.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2008-08-11 09:39:51
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2016-03-22 08:58:36
- Liczba odsłon: 7084
- Historia dokumentu: