Biuro Organizacyjne Burmistrza
siedziba: Ratusz Miejski, ul. Rynek 1 - pokój nr 204
tel. 24-236-07-20, 24-236-07-24,
Sekretarz - mgr Anna Wilińska
Zakres działania wydziału:
- Zapewnianie sprawnego funkcjonowania urzędu i prawidłowej obsługi obywateli;
- Zapewnianie obsługi sekretariatu burmistrza i Zastępcy burmistrza;
- Kierowanie obiegiem korespondencji w urzędzie;
- Prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych;
- Prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych;
- Przyjmowanie zamówień oraz sporządzanie umów na wykorzystywanie sali konferencyjnej;
- Prowadzenie obsługi organizacyjno-technicznej posiedzeń Burmistrza;
- Przygotowywanie sprawozdań międzysesyjnych z zakresu działania Urzędu, jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich;
- Prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników urzędu lub osób świadczących usługi na rzecz Gminy Miasta Gostynina oraz dla kierowników jednostek organizacyjnych;
- Prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrza oraz nadzór nad ich publikacją w Biuletynie Informacji Publicznej;
- Przygotowywanie odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje wpływające do urzędu oraz prowadzenie ich zbiorczej ewidencji;
- Opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń wewnętrznych oraz instrukcji z zakresu funkcjonowania urzędu;
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi, samorządowymi, referendami;
- Przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz na wnioski o ponowne wykorzystanie informacji publicznej;
- Koordynowanie pracy zespołu ds. zarządzania ryzykiem;
- Nadzorowanie działań z zakresu kontroli wewnętrznej oraz realizacji zaleceń kontroli zewnętrznych;
- Archiwizowanie protokołów z kontroli zewnętrznych;
- Koordynowanie sporządzanych w urzędzie sprawozdań dla potrzeb Głównego Urzędu Statystycznego;
- Przygotowywanie listów gratulacyjnych i kondolencji;
- Prowadzenie logistyki usług koniecznych dla prawidłowego funkcjonowania budynków, w których mieści się urząd;
- Utrzymanie porządku i czystości w budynkach urzędu;
- Zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, meble i inny sprzęt;
- Zakup pieczęci służbowych, prowadzenie ich rejestru oraz nadzór nad ich przechowywaniem;
- Prenumerowanie czasopism na potrzeby urzędu;
- Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczaniem oraz utrzymaniem w sprawności technicznej budynków administracyjnych, lokali biurowych i sprzętu;
- Organizowanie obsługi transportowej Burmistrza oraz pracowników urzędu;
- Prowadzenie wartościowo-liczbowej ewidencji i oznakowania środków trwałych i nietrwałych w użytkowaniu;
- Wykonywanie bieżących napraw (stolarskich, ślusarskich, elektrycznych i innych) urządzeń i sprzętu będącego na wyposażeniu Urzędu;
- Dostarczanie i odbiór korespondencji z Urzędu Pocztowego w Gostyninie;
- Doręczanie korespondencji wychodzącej z urzędu i innych materiałów informacyjnych do adresatów na terenie miasta;
- Prowadzenie spraw kadrowych i dokumentacji z tym związanej - pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
- Udział w przygotowaniu i realizacji procesu naboru na wolne stanowiska w urzędzie oraz na stanowiska kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
- Prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowiska dyrektorów instytucji kultury;
- Sprawowanie nadzoru nad organizacją i przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych;
- Sprawowanie nadzoru nad przebiegiem służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników urzędu;
- Ustalanie potrzeb szkoleniowych pracowników urzędu, organizowanie szkoleń wewnętrznych oraz zgłaszanie pracowników na szkolenia zewnętrzne w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
- Prowadzenie spraw wynikających z realizacji zasad wykorzystania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- Organizowanie i kontrolowanie pracy ukaranych i skazanych, skierowanych przez Sąd do wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne;
- Prowadzenie archiwum zakładowego urzędu i przekazywania akt do Archiwum Państwowego;
- Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem w urzędzie staży, prac społecznie użytecznych, robót publicznych, prac interwencyjnych, o których mowa w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w tym zakresie;
- Organizowanie praktyk zawodowych uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów szkół wyższych;
- Naliczanie i sporządzanie list wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich dla pracowników urzędu i innych wypłat;
- Indywidualne zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego i rozliczanie składek;
- Sporządzanie miesięcznych deklaracji i naliczanie składek na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
- Sporządzanie i składanie kompletnych wniosków o refundacje wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie użytecznych do Powiatowego Urzędu Pracy;
- Obsługa dodatkowego grupowego ubezpieczenia pracowników na życie;
- Prowadzenie Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
- Zapewnianie sprawnego funkcjonowania systemu informatycznego w urzędzie;
- Nadzorowanie sieci informatycznych, sprzętu serwerowego, oprogramowania systemowego i narzędziowego;
- Zapewnianie sprawnego funkcjonowania systemów bezpieczeństwa w budynkach urzędu;
- Wykonywanie funkcji Administratora Systemów Informatycznych w Urzędzie Miasta Gostynina, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta Gostynina Nr 2/2023 z dnia 2 stycznia 2023 r. oraz funkcji Lokalnego Administratora Systemu (LAS), odpowiedzialnego za wsparcie techniczne użytkowników aplikacji Źródło;
- Organizacja obsługi prawnej urzędu i jednostek organizacyjnych przez zewnętrzne kancelarie prawne;
- Prowadzenie spraw związanych ze spadkami, dziedziczonymi przez miasto z mocy ustawy;
- Prowadzenie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych zgodnie z art. 24h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
- Gromadzenie dokumentacji w ramach powierzonego nadzoru właścicielskiego nad gminnymi osobami prawnymi.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 14:59:29
- Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
- Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:42:43
- Liczba odsłon: 6034
- Historia dokumentu: