Biuro Organizacyjne Burmistrza

siedziba: Ratusz Miejski, ul. Rynek 1  - pokój nr 204
tel. 24-236-07-20, 24-236-07-24,


Sekretarz - mgr Anna Wilińska

 

Zakres działania wydziału:

  1. Zapewnianie sprawnego funkcjonowania urzędu i prawidłowej obsługi obywateli;
  2. Zapewnianie obsługi sekretariatu burmistrza i Zastępcy burmistrza;
  3. Kierowanie obiegiem korespondencji w urzędzie;
  4. Prowadzenie ewidencji wyjazdów służbowych;
  5. Prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych;
  6. Przyjmowanie zamówień oraz sporządzanie umów na wykorzystywanie sali konferencyjnej;
  7. Prowadzenie obsługi organizacyjno-technicznej posiedzeń Burmistrza;
  8. Przygotowywanie sprawozdań międzysesyjnych z zakresu działania Urzędu, jednostek organizacyjnych oraz spółek miejskich;
  9. Prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw dla pracowników urzędu lub osób świadczących usługi na rzecz Gminy Miasta Gostynina oraz dla kierowników jednostek organizacyjnych;
  10. Prowadzenie rejestru zarządzeń burmistrza oraz nadzór nad ich publikacją w Biuletynie Informacji Publicznej;
  11. Przygotowywanie odpowiedzi na  skargi, wnioski i petycje wpływające do urzędu oraz prowadzenie ich zbiorczej ewidencji;
  12. Opracowywanie projektów regulaminów, zarządzeń wewnętrznych oraz instrukcji z zakresu funkcjonowania urzędu;
  13. Wykonywanie zadań związanych z wyborami powszechnymi, samorządowymi, referendami;
  14. Przygotowywanie odpowiedzi na wnioski o udostępnienie informacji publicznej oraz na wnioski o ponowne wykorzystanie informacji publicznej;
  15. Koordynowanie pracy zespołu ds. zarządzania ryzykiem;
  16. Nadzorowanie działań z zakresu kontroli wewnętrznej oraz realizacji zaleceń kontroli zewnętrznych;
  17. Archiwizowanie protokołów z kontroli zewnętrznych;
  18. Koordynowanie sporządzanych w urzędzie sprawozdań dla potrzeb Głównego Urzędu Statystycznego;
  19. Przygotowywanie listów gratulacyjnych i kondolencji;
  20. Prowadzenie logistyki usług koniecznych dla prawidłowego funkcjonowania budynków, w których mieści się urząd;
  21. Utrzymanie porządku i czystości w budynkach urzędu;
  22. Zaopatrywanie urzędu w materiały biurowe, meble i inny sprzęt;
  23. Zakup pieczęci służbowych, prowadzenie ich rejestru oraz nadzór nad ich przechowywaniem;
  24. Prenumerowanie czasopism na potrzeby urzędu;
  25. Prowadzenie całokształtu spraw związanych z ubezpieczaniem oraz utrzymaniem w sprawności technicznej budynków administracyjnych, lokali biurowych i sprzętu;
  26. Organizowanie obsługi transportowej Burmistrza oraz pracowników urzędu;
  27. Prowadzenie wartościowo-liczbowej ewidencji i oznakowania środków trwałych i nietrwałych w użytkowaniu;
  28. Wykonywanie bieżących napraw (stolarskich, ślusarskich, elektrycznych i innych) urządzeń i sprzętu będącego na wyposażeniu Urzędu;
  29. Dostarczanie i odbiór korespondencji z Urzędu Pocztowego w Gostyninie;
  30. Doręczanie korespondencji wychodzącej z urzędu i innych materiałów informacyjnych do adresatów na terenie miasta;
  31. Prowadzenie spraw kadrowych i dokumentacji z tym związanej - pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy;
  32. Udział w przygotowaniu i realizacji procesu naboru na wolne stanowiska w urzędzie oraz na stanowiska kierowników miejskich jednostek organizacyjnych;
  33. Prowadzenie spraw związanych z organizacją konkursów na stanowiska dyrektorów instytucji kultury;
  34. Sprawowanie nadzoru nad organizacją i przeprowadzaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników samorządowych;
  35. Sprawowanie nadzoru nad przebiegiem służby przygotowawczej dla nowo zatrudnionych pracowników urzędu;
  36. Ustalanie potrzeb szkoleniowych pracowników urzędu, organizowanie szkoleń wewnętrznych oraz zgłaszanie pracowników na szkolenia zewnętrzne w zakresie podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników;
  37. Prowadzenie spraw wynikających z realizacji zasad wykorzystania środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  38. Organizowanie i kontrolowanie pracy ukaranych i skazanych, skierowanych przez Sąd do wykonywania nieodpłatnej kontrolowanej pracy na cele społeczne;
  39. Prowadzenie archiwum zakładowego urzędu i przekazywania akt do Archiwum Państwowego;
  40. Prowadzenie spraw związanych z organizowaniem w urzędzie staży, prac społecznie użytecznych, robót publicznych,  prac interwencyjnych, o których mowa w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy oraz współpraca z Powiatowym Urzędem Pracy w tym zakresie;
  41. Organizowanie praktyk zawodowych uczniów szkół ponadpodstawowych i studentów szkół wyższych;
  42. Naliczanie i sporządzanie list wynagrodzeń, zasiłków chorobowych, opiekuńczych i macierzyńskich dla pracowników  urzędu i innych wypłat;
  43. Indywidualne zgłaszanie pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego i rozliczanie składek;
  44. Sporządzanie miesięcznych deklaracji i naliczanie składek na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych;
  45. Sporządzanie i składanie kompletnych wniosków o refundacje wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych, robót publicznych i prac społecznie użytecznych do Powiatowego Urzędu Pracy;
  46. Obsługa dodatkowego grupowego ubezpieczenia pracowników na życie;
  47. Prowadzenie Międzyzakładowej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej;
  48. Zapewnianie sprawnego funkcjonowania systemu informatycznego w urzędzie;
  49. Nadzorowanie sieci informatycznych, sprzętu serwerowego, oprogramowania systemowego i narzędziowego;
  50. Zapewnianie sprawnego funkcjonowania systemów bezpieczeństwa w budynkach urzędu;
  51. Wykonywanie funkcji Administratora Systemów Informatycznych w Urzędzie Miasta Gostynina, zgodnie z Zarządzeniem Burmistrza Miasta Gostynina Nr 2/2023 z dnia 2 stycznia 2023 r. oraz funkcji Lokalnego Administratora Systemu (LAS), odpowiedzialnego za wsparcie techniczne użytkowników aplikacji Źródło;
  52. Organizacja obsługi prawnej urzędu i jednostek organizacyjnych przez zewnętrzne kancelarie prawne;
  53. Prowadzenie spraw związanych ze spadkami, dziedziczonymi przez miasto z mocy ustawy;
  54. Prowadzenie spraw związanych ze składaniem oświadczeń majątkowych zgodnie z art. 24h ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym;
  55. Gromadzenie dokumentacji w ramach powierzonego nadzoru właścicielskiego nad gminnymi osobami prawnymi.
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
  • Data udostępnienia w BIP: 2003-06-13 14:59:29
  • Informacja zaktualizowana przez: Magierski Łukasz
  • Data ostatniej aktualizacji: 2025-02-18 13:42:43
  • Liczba odsłon: 6034
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 13003492]

przewiń do góry