MINISTERSTWO FUNDUSZY I POLITYKI REGIONALNEJ |
ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa |
|
Nazwa i adres podmiotu publicznego GMINA MIASTA GOSTYNINA |
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego |
Portal sprawozdawczy GUS portal.stat.gov.pl Urząd Statystyczny ul. St. Leszczyńskiego 48 20-068 Lublin |
Numer identyfikacyjny REGON 62101543100000 |
Stan w dniu 01.01.2021 r. |
Termin przekazania: do 31.03.2021 r. |
Obowiązek przekazania danych wynika z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz.U. 2019 poz. 1696, z późn. zm.).
Dane kontaktowe
E-mail sekretariatu podmiotu |
|
E-mail kontaktowy osoby, która wypełniła formularz |
|
Telefon kontaktowy |
606659815 |
Data |
2021-03-26 |
Miejscowość |
GOSTYNIN |
Lokalizacja siedziby podmiotu
Województwo
WOJ. MAZOWIECKIE
Powiat gostyniński
Gostynin (gmina miejska)
Powiat
Gmina
Podmiot zobowiązany do złożenia raportu o stanie dostępności na podstawie art. 11 ust. 4. ustawy o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (UzD) do:
[ ] 1) ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego [ X ] 2) wojewody
[ ] 3) nie dotyczy
W przypadku wskazania odpowiedzi „nie dotyczy” prosimy o podanie wyjaśnień:
Dział 1. Dostępność architektoniczna |
|
Liczba budynków, w których podmiot prowadzi podstawową działalność i/lub obsługę interesantów: |
4 |
1. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne ? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” - prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia wolne od barier poziome i pionowe przestrzenie komunikacyjne: |
|
2. Czy podmiot zastosował w tym budynku (tych budynkach) rozwiązania architektoniczne, środki techniczne lub posiada zainstalowane urządzenia, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem |
[ ] TAK [ X ] NIE |
pomieszczeń technicznych? |
[ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” - prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot umożliwia dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych: |
|
3. Czy podmiot zapewnia w tym budynku (tych budynkach) informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy? |
[ ] TAK [ ] NIE [ X ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” - prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia informację na temat rozkładu pomieszczeń, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy: |
2 |
4. Czy podmiot zapewnia (umożliwia, dopuszcza) wstęp do tego budynku (tych budynków) osobie korzystającej z psa asystującego? |
[ X ] TAK [ ] NIE [ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku wskazania odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” -prosimy o podanie liczby budynków, do których podmiot zapewnia wstęp osobie korzystającej z psa asystującego: |
|
5. Czy podmiot zapewnia w przypadku tego budynku (tych budynków) osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] W części budynków tak, w części nie |
W przypadku odpowiedzi „W części budynków tak, w części nie” - prosimy o podanie liczby budynków, w których podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub uratowania w inny sposób: |
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej Proszę zamieścić tu słowny opis dostępności architektonicznej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej - opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej - na swojej stronie internetowej |
Urząd Miasta ul. Rynek 26 Dost. dla os.na wózkach w parterze.Dzwonek umoż. wezw. prac. Brak: bramek, windy, głośn. syst. naprow. dźw. os. niewidome i słabow.Są 2 m-ca park. dla os. z niepełnospr. Można wejść z psem: asyst. i przewod.Brak: pętli induk., oz. w alf.Braille'a i kontrast. lub w druku. powięk. dla os. niew. i słabow. Ratusz i oficyna przy Ratuszu, ul. Rynek 1 Nie są dost.dla os. na wózk.,schody bez podj.Brak:bramek, windy, głośn. syst. naprow. dźw.os. niewid. i słabow. Są 2 miejsca park. dla os.z niepełnospr.Można wejść z psem: asyst. i przew.Brak:pętli indukc., ozn. w alf.Braille'a i kontras. lub w druku powięk. dla os. niew. i słabow. Dost. 2 dzwonki dla os. ze szcz. potrz. Urząd Miasta, ul. Parkowa 22 |
Dost. pode. z podj. Brak bramek i m-c park.Pom. na part.- dost. dla os. na wóz.Brak: głośn.syst. naprow. dźw. os. niewid. i słabow.Wejście z psem: asyst. i przew.Brak:pętli induk., ozn. w alf.Braille'a i kontrast. lub w dr. powięk. dla os. niewidomych i słabowidzących.
Dział 2. Dostępność cyfrowa
Dane w tym dziale odnoszą się do zgodności z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz.U. 2019 poz. 848), zwaną UdC, w związku z art. 2 oraz art. 6 pkt 2 ustawy UzD.
1. Liczba prowadzonych stron internetowych i Liczba stron:
udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot Liczba aplikacji: posiada deklarację dostępności
Strony internetowe i aplikacje mobilne, dla których podmiot posiada deklarację dostępności
Lp. |
ID a11y-url |
ID a11y-status |
ID a11y-data-sporzadzenie |
001 |
[ ] Zgodna [ X ] Częściowo zgodna [ ] Niezgodna |
2020-11-25 |
|
002 |
http//umgostynin.bip.org.pl/ |
[ ] Zgodna [ X ] Częściowo zgodna [ ] Niezgodna |
2020-09-14 |
2. Liczba prowadzonych stron internetowych i udostępnianych aplikacji mobilnych, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności |
Liczba stron: |
0 |
||
Liczba aplikacji: |
0 |
|||
Prosimy o podanie informacji dotyczących stron, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności: |
||||
Lp. |
Adres strony internetowej |
Zgodność z UdC |
Prosimy o podanie informacji dotyczących aplikacji, dla których podmiot nie posiada deklaracji dostępności:
Lp. |
Nazwa aplikacji mobilnej i adres do jej pobrania |
Zgodność z UdC |
|
Komentarze i uwagi dotyczące dostępności cyfrowej (proszę zamieścić tu słowny opis dostępności cyfrowej, wykraczający poza informacje ujęte powyżej - opis ten będzie stanowić część raportu, który są Państwo zobowiązani opublikować na swojej stronie podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej, a w przypadku braku strony podmiotowej Biuletynu Informacji Publicznej - na swojej stronie internetowej) |
Niezgodności / wyłączenia : ponad 125 zdjęć nie posiada opisu alternatywnego - będą sukcesywnie uzupełniane, wśród opublikowanych dokumentów - ponad 25 plików PDF, które nie zawierają warstwy tekstowej - będą sukcesywnie poprawiane, w zamieszczonych na stronie filmach - brak napisów dla osób głuchych i niedosłyszących. Powody wyłączenia: strona została zaprojektowana przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej, |
Dział 3. Dostępność informacyjno-komunikacyjna
1. Czy podmiot zapewnia osobom ze szczególnymi potrzebami obsługę z wykorzystaniem niżej wymienionych sposobów/środków wspierających komunikowanie się?
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a-h)
a. Kontakt telefoniczny |
[ X ] TAK [ ] NIE |
b. Kontakt korespondencyjny |
[ X ] TAK [ ] NIE |
c. Przesyłanie wiadomości tekstowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub komunikatorów internetowych |
[ X ] TAK [ ] NIE |
d. Komunikacja audiowizualna, w tym z wykorzystaniem komunikatorów internetowych |
[ ] TAK [ X ] NIE |
e. Przesyłanie faksów |
[ X ] TAK [ ] NIE |
f. Wykorzystanie tłumacza języka migowego przez strony internetowe i/lub aplikacje (tłumaczenie online) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
g. Pomoc tłumacza języka migowego - kontakt osobisty |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy określić w jakim czasie od zgłoszenia potrzeby podmiot zapewnia kontakt osobisty z tłumaczem języka migowego: |
[ ] od razu [ ] w ciągu 1 dnia roboczego [ ] w ciągu 2-3 dni roboczych [ ] powyżej 3 dni roboczych |
h. Kontakt z pomocą tłumacza-przewodnika (kontakt osobisty) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
2. Czy podmiot posiada urządzenia lub środki techniczne do obsługi osób słabosłyszących, takich jak np. pętle indukcyjne, systemy FM, systemy na podczerwień (IR), systemy Bluetooth? |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku zaznaczenia odpowiedzi „TAK” - prosimy o podanie liczby posiadanych urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących: |
|
Liczba prowadzonych przez podmiot stron internetowych: (liczba ta powinna być zgodna z sumą stron internetowych wykazanych w Dziale 2) |
2 |
3. Czy podmiot zapewnia na tej stronie internetowej (tych stronach internetowych) informację o zakresie swojej działalności (głównych zadaniach podmiotu) w postaci: (zaznaczyć jedną odpowiedź dla każdego sposobu/środka wymienionego w podpunktach a-c) |
|
a. tekstu odczytywalnego maszynowo? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] Na części stron tak, na części nie |
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” - prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informację o zakresie swojej działalności w postaci tekstu odczytywalnego maszynowo: |
|
b. nagrania treści w polskim języku migowym (PJM) w postaci pliku wideo? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] Na części stron tak, na części nie |
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” - prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci nagrania treści w polskim języku migowym: |
|
c. informacji w tekście łatwym do czytania (ETR)? |
[ ] TAK [ X ] NIE [ ] Na części stron tak, na części nie |
W przypadku odpowiedzi „Na części stron tak, na części nie” - prosimy o podanie liczby stron, na których podmiot zapewnia informacje o zakresie swojej działalności w postaci informacji w tekście łatwym do czytania: |
|
4. Czy podmiot zapewniał w okresie sprawozdawczym - tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r. - na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami możliwość komunikacji w formie określonej w tym wniosku? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” - prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
Liczba wniosków - ogółem: |
|
Nazwy użytych form komunikacji określonych we wnioskach ze wskazaniem liczby użyć każdej z tych form: (wpisać słownie np. alfabet Lorma - 1 raz, druk w alfabecie Braille'a - 3 razy) |
Dział 4. Informacja o dostępie alternatywnym
Uwaga: poniższe pytania odnoszą się do okresu sprawozdawczego - tj. od 20.09.2019 r. do 01.01.2021 r.
1. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia innej osoby? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ]TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” - prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia innej osoby: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
|
2. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci wsparcia technologicznego, w tym z wykorzystaniem nowoczesnych technologii? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” - prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci wsparcia technologicznego: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
|
3. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu? |
[ ] TAK |
(proszę zaznaczyć jedną odpowiedź)
[ X ] NIE
W przypadku odpowiedzi „TAK” - prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji: |
|
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w postaci zmian w organizacji funkcjonowania podmiotu: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
|
4. Czy w okresie sprawozdawczym podmiot zapewniał dostęp alternatywny w sposób inny niż wymienione wyżej? (proszę zaznaczyć jedną odpowiedź) |
[ ] TAK [ X ] NIE |
W przypadku odpowiedzi „TAK” - prosimy o podanie poniżej dodatkowych informacji:
Liczba przypadków zastosowania dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej: |
|
Na czym polegało zapewnienie dostępu alternatywnego w sposób inny niż wymienione wyżej: |
|
Uzasadnienie zastosowania tego rodzaju dostępu alternatywnego |
Strona 6
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2021-09-15 12:00:50
- Informacja zaktualizowana przez: Administrator
- Data ostatniej aktualizacji: 2021-09-15 12:01:41
- Liczba odsłon: 1622
- Historia dokumentu: