Część opisowa do wydatków bieżących budżetu Miasta Gostynina
na 2004 rok
Planowane wydatki bieżące - 19.838.616,-zł
Planowane wydatki inwestycyjne - 11.864.800,-zł
-----------------------------------------------------------------------------------------
Ogółem planowane wydatki - 31.703.416,-zł
Dział 010 – ROLNICTWO I ŁOWIECTWO 500,-zł
Rozdział 01030 – Izby rolnicze 500,-zł
Zaplanowania kwota przeznaczona jest na wpłatę na rzecz Mazowieckiej Izby Rolniczej, której dochody, zgodnie z ustawą o izbach rolniczych, pochodzą z odpisu w wysokości 2% od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego, pobranego na obszarze działania Izby.
Dział 020 – LEŚNICTWO 3.000,-zł
Rozdział 02001 – Gospodarka leśna 3.000,-zł
Komunalny las miejski obejmuje powierzchnię 85,22 ha, w jego skład wchodzą: las między ul. Płocką a Bierzewicką, las przy ul. Czapskiego i las na Dybance. Na terenie lasów komunalnych dominują dwa gatunki: sosna, której udział powierz-chniowy wynosi 48,2% i olcha z udziałem powierzchniowym 33%. Drzewostany są przeważnie pochodzenia sztucznego, z nielicznymi fragmentami pochodzenia naturalnego z odrośli i samosiewu. Opracowany plan zagospodarowania lasu zatwierdzony przez Wojewodę obejmuje lata 2001-2010. W 2004r. przewidziano wycinkę drzew obumarłych i wiatrołomów. Pozyskane drewno zostanie przekazane podopiecznym MOPS.
Dział 600 - TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ 438.000,-zł
Rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne 438.000,-zł
Wydatki bieżące wynoszą - 218.000,-zł
przeznaczone są do realizacji zadań w zakresie:
- 47.000,-zł - na bieżące naprawy ulic o nawierzchni gruntowej (profilowanie nawierzchni żużlowych i gruntowych równiarką, naprawa ubytków, wałowanie nowo wysypanych nawierzchni żużlowych),
- 100.000,-zł - na remonty ulic,
- 34.000,-zł - na zimowe utrzymanie dróg (odśnieżanie nawierzchni jezdni i chodników, zwalczanie gołoledzi, wywóz śniegu i lodu),
- 28.000,-zł - na oznakowanie pionowe i poziome (ustawianie znaków pionowych związanych ze zmianą organizacji ruchu; wymiana, naprawa i uzupełnienie uszkodzonego oznakowania pionowego; malowanie oznakowania poziomego i przejść dla pieszych o pow. 650m2),
- 6.000,-zł - na zabiegi pielęgnacyjne drzew w pasach drogowych polegające na prześwietlaniu drzew, przycinaniu gałęzi i wycinaniu drzew obumarłych,
- 3.000,-zł - na zakup żużlu, piasku i materiałów niezbędnych do utrzymania dróg o nawierzchni nieutwardzonej,
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę - 220.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Dział 700 - GOSPODARKA MIESZKANIOWA 6.715.100,-zł
Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami 135.000,-zł
Wydatki bieżące w kwocie 135.000 ,-zł
obejmują:
- 15.000,-zł – wydatki związane z opracowaniami geodezyjnymi (wykonanie podkładów geodezyjnych, map do celów projektowych, opracowań pod podziały nieruchomości, wycen nieruchomości), na ekspertyzy techniczne i inwentary-zacje obiektów przewidzianych do rozbiórki, na opracowania dokumentacji technicznej budynków, w których sprzedawane będą lokale na rzecz najemców,
- 6.000,-zł – opłaty za publikację ogłoszeń w radiu, prasie i telewizji regionalnej i ogólnokrajowej, związane ze sprzedażą nieruchomości,
- 100.000,-zł – wydatki na opracowania urbanistyczne, plany i koncepcje zagospodarowania terenów komunalnych,
- 10.000,-zł – opłaty sądowe i komornicze,
- 4.000,-zł – na wypłatę odszkodowania za najem lokali mieszkalnych właścicielowi budynku zgodnie z art. 18 ustawy z dn. 21.06.2001r. o ochronie praw lokatorów i mieszkaniowym zasobie gminy.
Rozdział 70021 – Towarzystwa Budownictwa Społecznego 862.500,-zł
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 862.500,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Rozdział 70095 - Pozostała działalność 5.717.600,-zł
Plan wydatków bieżących wynosi 14.800,-zł
stanowi wzrost o 37,03% w stosunku do 2003r. i obejmuje:
-2.000,-zł - na zakup kwiatów i zniczy na „Święto Zmarłych” oraz remont miejsc pamięci narodowej znajdujących się na terenie miasta,
-5.000,-zł - na zakup oświetleń i ozdób świątecznych i noworocznych oraz na wydatki związane z montażem i demontażem oświetlenia świątecznego,
-1.800,-zł - na czynsz za lokal Policji Lokalnej,
-3.000,-zł – na odnowienie pomnika przy Placu Wolności (oczyszczenie piaskowca oraz oczyszczenie i malowanie płaskorzeźby),
-3.000,-zł – na pozostałe wydatki.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 5.702.800,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Dział 750 - ADMINISTRACJA PUBLICZNA 3.296.530,-zł
Planowana kwota stanowi spadek o 4,86 % w stosunku do 2003r. i obejmuje:
Rozdział 75011 - Urzędy Wojewódzkie 279.580,-zł
Wydatki dotyczą wykonywania zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
i będą pokrywane:
- z budżetu Urzędu Wojewódzkiego - 108.932,-zł
- z budżetu miasta - 170.648,-zł.
Wydatki bieżące w kwocie - 279.580-zł
stanowią spadek o 6,12% i obejmują:
- 187.500,-zł – na wynagrodzenia osobowe,
- 36.980,-zł – na wydatki pochodne od wynagrodzeń,
- 55.100,-zł – na wydatki rzeczowe, w tym:
- 8.800,-zł – na zakup inwentarza biurowego (wyposażenie, maszyny),
- 6.500,-zł – na materiały biurowe, druki, księgi ewidencyjne, obchody jubile-
uszowe, materiały dekoracyjne,
- 3.000,-zł – olej opałowy,
- 2.000,-zł – na środki czystości, materiały pracownicze, materiały
i narzędzia do napraw,
- 1.000,-zł – na zakup ubioru reprezentacyjnego (togi) dla Kierownika
i Zastępcy USC,
- 6.400,-zł – na energię elektryczną,
- 5.700,-zł – na konserwację maszyn, urządzeń i systemu alarmowego,
- 200,-zł – na badania profilaktyczne pracowników,
- 9.000,-zł – na opłaty pocztowe i telefoniczne,
- 4.700,-zł – na usługi informatyczne,
- 2.000,-zł – na oprawy ksiąg, na szkolenia pracowników i inne usługi,
- 200,-zł – na podróże służbowe pracowników,
- 3.800,-zł – odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
- 1.800,-zł – na opłaty sądowe za ustanowienie kuratora dla osób nieznanych
z miejsca pobytu, na ubezpieczenia majątku.
Rozdział 75022 - Rada Miasta 260.700,-zł
Wydatki bieżące stanowią spadek o 0,12% w stosunku do 2003r. i obejmują:
-230.000,-zł – na wypłatę diet dla radnych,
- 4.100,-zł – na materiały biurowe, inwentarz biurowy, środki czystości
i inne zakupy,
- 4.000,-zł – na zakupy związane z obsługą posiedzeń Rady, obchodem
świąt i organizacją spotkań,
- 2.200,-zł – olej opałowy,
- 3.500,-zł – na energię i wodę,
- 1.000,-zł – na konserwacje i naprawy maszyn,
- 5.200,-zł – na opłaty telefoniczne i pocztowe,
- 7.000,-zł – na publikację uchwał i ogłoszeń prasowych,
- 1.700,-zł – na wywóz nieczystości i inne usługi,
- 1.000,-zł – na podróże służbowe,
- 1.000,-zł – na ubezpieczenie majątku.
Rozdział 75023 - Urząd Miasta 2.741.250,-zł
Wydatki bieżące w kwocie - 2.651.250,-zł
stanowią wzrost o 0,30% i obejmują:
1) 1.905.200,-zł – na wynagrodzenia osobowe,
2) 375.100,-zł – na wydatki pochodne od wynagrodzeń,
3) 370.950,-zł - na wydatki rzeczowe, w tym:
a) 134.000,-zł - na materiały i wyposażenie, w tym;
· 10.000,-zł – inwentarz biurowy,
· 2.000,-zł – maszyny i urządzenia,
· 11.500,-zł – programy komputerowe nowe (kadrowo-płacowy,
ewidencja nieruchomości komunalnych),
· 6.000,-zł – materiały pracownicze,
· 2.000,-zł – materiały dekoracyjne,
· 12.000,-zł – materiały biurowe,
· 2.500,-zł – środki do utrzymania czystości w budynku Urzędu Miasta,
· 1.500,-zł – materiały i narzędzia do napraw,
· 12.000,-zł – prasa, M.P., Dz.U., Dz.Urz.,
· 2.000,-zł – książki-instrukcje, komentarze z przepisami prawnymi,
· 2.000,-zł – druki i formularze,
· 6.000,-zł – papier ksero i toner do kserokopiarek,
· 9.000,-zł – taśmy, kasety do maszyn i tonery drukarek, dyskietki,
· 2.000,-zł – papier firmowy i wizytówki,
· 32.000,-zł – olej opałowy,
· 10.000,-zł – paliwo do samochodu służbowego,
· 1.500,-zł – wyposażenie do samochodu służbowego,
· 10.000,-zł – wydatki związane z obsługą Burmistrza Miasta (organizacja
spotkań, ogłoszenia prasowe, wiązanki, puchary, nagrody
okolicznościowe),
b) 300,-zł – wyposażenie apteczki,
c) 22.200,-zł – na energię elektryczną , c.o., wodę i ścieki,
d) 4.000,-zł – na konserwację maszyn i urządzeń, gaśnic,
e) 5.200,-zł – na zakup usług medycznych (badania profilaktyczne
pracowników),
f) 144.000,-zł – na zakup pozostałych usług, w tym:
· 32.000,-zł – opłaty pocztowe,
· 42.000,-zł – opłaty telefoniczne, telefony komórkowe,
· 2.500,-zł – wywóz nieczystości, usługi serwisowe kotłowni,
· 1.500,-zł – oprawy ksiąg,
· 10.000,-zł – usługi informatyczne,
· 2.000,-zł – koszty utrzymania samochodu służbowego,
· 12.000,-zł – kursy i szkolenia pracowników,
· 1.500,-zł – opłaty RTV i za skrytkę pocztową,
· 9.000,-zł – opłaty bankowe,
· 3.500,-zł – ogłoszenia w prasie regionalnej,
· 25.000,-zł – obsługa prawna,
· 3.000,-zł – inne usługi.
g) 2.000,-zł – na podróże służbowe pracowników,
h) 7.250,-zł – ubezpieczenia sprzętu komputerowego, budynków, samochodu
służbowego,
i) 52.000,-zł – na odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 90.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Rozdział 75095 – Pozostała działalność 15.000,-zł
Wydatki na pozostałą działalność administracji są planowane na koszty egzekucyjne (opłaty dla Urzędu Skarbowego za prowadzoną egzekucję podatków
na podstawie tytułów wykonawczych).
Dział 751 - URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ,
KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA 3.250,-zł
Rozdział 75101 – Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli
i ochrony prawa 3.250 -zł
Planowana kwota obejmuje wydatki związane z realizacją zadań zleconych w zakresie prowadzenia i aktualizacji stałego rejestru wyborców (koszt sporządzenia kart, korespondencji, zapewnienia ochrony zbiorów).
Dział 754 - BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA
PRZECIWPOŻAROWA 366.000,-zł
Planowana kwota stanowi wzrost o 21,61% w stosunku do 2003r. i obejmuje wydatki na:
Rozdział 75405 - Komendy powiatowe Policji 40.000,-zł
Zaplanowane środki przeznaczone są na rzecz poprawy stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego.
Rozdział 75411 - Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej 6.000,-zł
Zaplanowane środki przeznaczone są wydatki inwestycyjne (na dofinansowanie zakupu samochodu pożarniczego) – zgodnie z załącznikiem nr 9.
Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne 21.300,-zł
Zaplanowane środki stanowią wzrost o 9,79% w stosunku do roku poprzedniego
i przeznaczone są:
- 1.000,-zł – na nagrody za udział w turniejach wiedzy pożarniczej
organizowanych w szkołach i w zawodach strażackich,
- 1.000,-zł – na zakup sprzętu pożarniczego,
- 10.200,-zł – na partycypację w wynagrodzeniu kapelmistrza,
- 3.500,-zł – na naprawę instrumentów muzycznych,
- 3.600,-zł – na opłatę składek ubezpieczenia strażaków i samochodu OSP,
- 2.000,-zł – na inne wydatki.
Rozdział 75414 - Obrona cywilna 1.450,-zł
Wydatki z zakresu obrony cywilnej zaplanowano niższe o 57,98% w stosunku
do planowanych na 2003 rok i przeznaczone są na szkolenia obronne.
Rozdział 75416 - Straż Miejska 297.250,-zł
Wydatki bieżące w kwocie 257.250,-zł
zaplanowano wyższe o 8,45% w stosunku do roku 2003 i obejmują:
1) 175.900,-zł – na wynagrodzenia osobowe,
2) 34.700,-zł – na wydatki pochodne od wynagrodzeń,
3) 46.650,-zł - na wydatki rzeczowe, w tym:
a) 26.000,-zł – na materiały i wyposażenie, w tym:
· 2.000,-zł – inwentarz biurowy (krzesła, szafa),
· 4.000,-zł – paliwo i wyposażenie samochodu służbowego,
· 15.200,-zł – umundurowanie,
· 2.200,-zł – materiały biurowe i pracownicze,
· 2.600,-zł – olej opałowy,
b)2.550,-zł – na energię elektryczną, wodę i ścieki,
c) 1.500,-zł – na konserwację maszyn i urządzeń,
d) 200,-zł – na badania profilaktyczne pracowników,
e) 9.200,-zł – na zakup pozostałych usług, w tym:
· 2.500,-zł – opłaty telefoniczne i pocztowe,
· 500,-zł – koszty eksploatacji samochodu służbowego,
· 1.000,-zł – usługi informatyczne,
· 5.000,-zł – szkolenia pracowników,
· 200,-zł – inne usługi,
f) 2.300,-zł – na ubezpieczenie samochodu,
g)4.900,-zł – na odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 40.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Dział 756 – DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH , OD OSÓB FIZYCZNYCH
I OD INNYCH JEDNOSTEK NIEPOSIAD. OSOBOW. PRAWNEJ
ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM 160.000,-zł
Rozdział 75647 – Pobór podatków, opłat i niepodatkowych należności
budżetowych 160.000,-zł
Wydatki zostały zaplanowane na poziomie 2003 roku i obejmują prowizję od opłaty targowej.
Dział 757 – OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO 345.021,-zł
Rozdział 75702 – Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek 345.021,-zł
Planowane wydatki przeznaczone są na spłatę odsetek od pobranych kredytów na budowę ulic na osiedlu 18 Stycznia, na budowę krytej pływalni, na budowę kotłowni olejowych w Kruku i na termomodernizację budynków komunalnych.
Dział 758 - RÓŻNE ROZLICZENIA 72.548,-zł
Rozdział 75818 – Rezerwy ogólne i celowe 72.548,-zł
Planuje się rezerwę na podstawie art. 116 ust. 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2003r. Nr 15, poz. 148 ze zm.).
Dział 801 - OŚWIATA I WYCHOWANIE 13.800.117,-zł
Dział 854 - EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA 695.500,-zł
Plan wydatków ogółem wzrasta o 7,86% w stosunku do planu na 2003r.
i obejmuje:
- wydatki bieżące w kwocie - 10.161.117,-zł
- wydatki inwestycyjne w kwocie - 4.334.500,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Wydatki oświaty stanowią 45,73% całości budżetu. Płace wraz z pochodnymi wynoszą ogółem 7.252.420,-zł i stanowią 71,38% wydatków bieżących oświaty, wydatki rzeczowe wynoszą 2.908.697,-zł i stanowią 28,62% całości budżetu oświaty (wg załącznika nr 5).
Dział 851 - OCHRONA ZDROWIA 175.000,-zł
Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi 175.000,-zł
W zakresie ochrony zdrowia zaplanowano kwotę wydatków na profilaktykę
uzależnień na terenie miasta Gostynina mającą na celu zmniejszenie zagrożeń,
które niosą uzależnienia, w tym:
- 36.000,-zł – na prowadzenie zajęć szkoleniowych i rekreacyjnych dla
dzieci i młodzieży z rodzin patologicznych i biednych,
- 45.000,-zł – na kolonie i półkolonie terapeutyczne dla dzieci z różnych
środowisk,
- 16.000,-zł – na koszty pobytu dzieci z rodzin biednych i patologicznych
w przedszkolach,
- 13.000,-zł – na prowadzenie świetlicy dla dzieci z rodzin patologicznych,
- 10.700,-zł – na dyżury w Punkcie Konsultacyjno-Informacyjnym dla Ofiar
Przemocy w Rodzinie, na koszty z tytułu obsługi Punktu,
- 11.900,-zł – na realizację programów profilaktyczno-edukacyjnych dla
młodzieży,
- 5.900,-zł – na działalność Rodzinnego Klubu Abstynenta (za pełnienie funkcji
gospodarza, na zakup sprzętu i literatury dla Klubu oraz
korzystanie z telefonu),
- 14.300,-zł – na koszty obsługi Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych,
- 2.000,-zł – na bilety dla dzieci z rodzin patologicznych na widowiska
artystyczne,
- 8.800,-zł – na działalność Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych,
- 1.900,-zł – na wynagrodzenia biegłych za sporządzanie opinii z badania osób
uzależnionych,
- 1.500,-zł – na wydrukowanie plakatów i ulotek na temat zwalczania
uzależnień,
- 8.000,-zł – na zakupy związane z profilaktyka i rozwiązywaniem problemów
alkoholowych.
Dział 852 – POMOC SPOŁECZNA 2.985.000,-zł
Planowana kwota stanowi spadek o 9,98% w stosunku do 2003r. i obejmuje
wydatki w zakresie opieki społecznej, w tym na:
- realizację zadań własnych - 1.905.000,-zł,
- realizację zadań zleconych - 1.080.000,-zł.
Zaplanowane wydatki obejmują środki na opiekę społeczną realizowaną przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej i Urząd Miasta. Plan realizacji zadań zleconych przyjęto na podstawie informacji Ministra Finansów o projektowanych kwotach dotacji celowych na realizację zadań zleconych.
Rozdział 85213 - Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby
pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej 30.000,-zł
Wydatki zaplanowano niższe o 30,23% w stosunku do planowanych na 2003 rok.
Rozdział 85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie
społeczne 963.900,-zł
co stanowi spadek środków o 28,09% w stosunku do 2003r.
W związku z wejściem w życie ustawy o rencie socjalnej z dniem 1 października 2003r. ośrodki pomocy społecznej nie wypłacają rent socjalnych, zadanie to realizują obecnie zakłady ubezpieczeń społecznych. Zaplanowana na 2004r. kwota dotacji i wydatków na wypłatę świadczeń socjalnych nie obejmuje zatem wypłaty rent socjalnych (w budżecie na 2003r. planowano na ten cel kwotę 418.000 zł).
Rozdział 85215 - Dodatki mieszkaniowe 1.000.000,-zł
tj. wzrost o 6,95% w stosunku do 2003r.
Zgodnie z przepisami wykonawczymi do ustawy z dnia 21 czerwca 2001r. o dodatkach mieszkaniowych na gminę nałożony jest obowiązek wypłat dodatków mieszkaniowych. Jest to zadanie własne gminy i finansowane będzie w całości z budżetu gminy. Od roku 2004 zlikwidowana została dotacja na ten cel z budżetu państwa, która w latach ubiegłych stanowiła ok. 50% planowanych na ten cel wydatków.
Rozdział 85216 - Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze 45.000,-zł
spadek o 11,77% w stosunku do 2003 roku.
Rozdział 85219 - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej 571.000,-zł
co stanowi wzrost o 4,29% w stosunku do 2003r.
Rozdział 85228 - Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze 175.100,-zł
tj. wzrost o 8,09% w stosunku do planu na 2003r.
Rozdział 85295 – Pozostała działalność 200.000,-zł
tj. spadek o 15,37% w stosunku do planu na 2003r.
Planowana kwota obejmuje wydatki na dofinansowanie dożywiania uczniów.
Szczegółową informację o planie finansowym Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej na 2004 rok zawiera załącznik nr 5.
Dział 900 - GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA
ŚRODOWISKA 719.100,-zł
Wydatki bieżące wynoszą - 655.100,-zł
i kształtują się następująco:
Rozdział 90003 - Oczyszczanie miasta 80.000,-zł
(tj. spadek o 38,84% w stosunku do 2003r.)
1) 10.700,-zł – przeznacza się na utrzymania czystości na terenach
komunalnych przy udziale pracowników z robót publicznych
porządkujących miasto (kwoty wynikające z rozliczeń z Powia-
towym Urzędem Pracy), w tym:
- omiatanie placów, ulic i chodników o powierzchni 15.605m2
codziennie, 4.236m2 jeden raz w tygodniu oraz 8.005m2
doraźnie jeden raz w miesiącu,
- opróżnianie koszy ulicznych i parkowych w miarę potrzeb, nie
rzadziej jednak jak dwa razy w tygodniu,
- w okresie zimowym usuwanie śniegu z chodników i alejek
parkowych oraz przygotowanie i gromadzenie piasku do posypywania chodników.
2) 48.000,-zł – planuje się na pokrycie kosztów odbioru segregowanych odpadów
komunalnych przez Przedsiębiorstwo Oczyszczania Miasta w
Kutnie,
3) 15.300,-zł – planuje się na utrzymanie czystości wzdłuż ciągów komunikacyj-
nych na terenie miasta, podkrzesywanie drzew (zakup narzędzi,
części zamiennych i paliwa do kosy spalinowej, worków do koszy
ulicznych), na naprawę i malowanie uszkodzonych ławek
parkowych,
4) 3.000,-zł – przeznacza się na wydatki związane ze składowaniem odpadów
komunalnych na wysypisku przy ul. Kowalskiej,
5) 3.000,-zł – planuje się na wywóz nieczystości z terenów komunalnych.
Rozdział 90004 – Utrzymanie zieleni w mieście 14.600,-zł
tj. spadek o 48,96% w stosunku do 2003 roku.
1) 1.600,-zł – przeznacza się na zakup nasion trawy, nawozu mineralnego oraz
środków ochrony roślin dla potrzeb utrzymania terenów zielonych,
2) 13.000,-zł – przeznacza się na utrzymanie w należytym stanie terenów zielonych
(parków i zieleńców), strzyżenie trawy w/g potrzeb oraz uzupełnienie
trawników, nasadzenia kwiatów, krzewów, drzewek w/g potrzeb,
pielęgnacja nasadzeń wzdłuż ciągów ulicznych, przy udziale
pracowników z robót publicznych zatrudnionych przy pielęgnacji zieleni (kwoty wynikające z rozliczeń z Powiatowym Urzędem Pracy). Ogólna powierzchnia terenów zielonych do utrzymania wynosi 41.668m2.
Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg 435.000,-zł
tj. o 3,34% wydatków mniej niż w 2003r.
Wydatki bieżące w kwocie - 397.000,-zł
obejmują:
- 350.000,-zł - przeznacza się na zakup energii elektrycznej.
Na terenie miasta zainstalowanych jest 1.226 punktów świetlnych o łącznej mocy około 177,47 kW. Wyposażone są one w nowoczesne wysokowydajne oprawy oświetleniowe i źródła światła o dużej skuteczności świetlnej. W ubiegłych latach miasto otrzymywało od Wojewody zwrot poniesionych wydatków na sfinansowanie oświetlenia dróg publicznych, dla których nie jest zarządcą. Zwrot wydatków następował proporcjonalnie do zainstalowanej mocy urządzeń oświetleniowych i ilości zamontowanych punktów świetlnych. Od 2004r. gmina będzie ponosiła w całości wszystkie koszty związane z zakupem energii na oświetlenie dróg.
- 47.000,-zł - przeznacza się na konserwację oświetlenia ulicznego.
Koszt konserwacji jednego punktu świetlnego wynosi 3,16 zł + 7% VAT miesięcznie. Kwota ta jest corocznie waloryzowana o średnioroczny wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 38.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Rozdział 90095 - Pozostała działalność 189.500,-zł
Środki na realizację zadań bieżących wynoszą - 163.500,-zł
stanowią wzrost o 14,26% w stosunku do 2003r. i są przeznaczone na:
- 45.000,-zł – na opłaty za zużycie wody ze zdrojów ulicznych i podwórzowych.
Na terenie miasta jest 25 zdrojów ulicznych na sieci wodociągowej
miejskiej.
- 14.000,-zł – na bieżącą konserwację kanalizacji deszczowej, oczyszczanie
studzienek rewizyjnych i konserwację wylotów, wykonywanie analiz
ścieków, utrzymanie w pełnej sprawności istniejących urządzeń
oczyszczających,
- 3.000,-zł – na konserwację rzeki Skrwy na długości ok. 2.250 mb,
- 3.000,-zł – na konserwację rowów odpływowych i piaskowników,
- 3.200,-zł – na dopłatę do bieżącego utrzymania szaletu miejskiego,
- 1.500,-zł – na bieżące utrzymanie i konserwację 2 studni awaryjnych,
- 1.000,-zł – na odszkodowanie za zajęcie gruntów pod kolektor deszczowy,
- 5.000,-zł – na odławianie psów i opłaty weterynaryjne za obserwację
i badania zwierząt bezpańskich,
- 8.500,-zł – na analizę wód odprowadzanych do rzeki i na opłaty ekologiczne za
odprowadzanie wód deszczowych do rzek, na opłaty za emisję
zanieczyszczeń z kotłowni olejowej i samochodów służbowych, na
miesięczne opłaty za sumy opadu atmosferycznego,
- 3.000,-zł – rezerwa na nieprzewidziane wydatki,
- 53.800,-zł – na koszty zatrudnienia dwóch pracowników fizycznych wykonujących
prace porządkowe na terenie miasta (sprzątanie terenów komunalnych, likwidacja dzikich wysypisk śmieci oraz bieżąca konserwacja kanalizacji deszczowej), w tym:
- 40.900,-zł – na wynagrodzenia i wydatki osobowe,
- 7.400,-zł – na wydatki pochodne od wynagrodzeń,
- 1.500,-zł – na odpisy na Zakładowy Fundusz Świadczeń
Socjalnych,
- 4.000,-zł – na zakup ubrań roboczych i narzędzi.
- 22.500,-zł – na dopłatę w spółce prawa handlowego.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 26.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Dział 921 - KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA
NARODOWEGO 1.136.250,-zł
Zaplanowana w tym dziale kwota jest mniejsza o 11,78% w stosunku do planu na 2003r. Zaplanowaną kwotę przeznaczono na sfinansowanie zadań placówek upowszechniających kulturę oraz na wydatki związane z promocją miasta.
Rozdział 92109 - Dom Kultury 507.750,-zł
Plan wydatków zwiększa się o 8,03% w stosunku do roku 2003 i obejmuje:
- dotację na bieżące wydatki dla Domu Kultury w kwocie - 453.750,-zł
(wzrosła o 8,82% w stosunku do roku 2003 – wynosiła 417.000,-zł),
- dotację na zorganizowanie imprez miejskich związanych z promocją miasta
w kwocie - 54.000,-zł
(wzrost o 1,88% w stosunku do 2003 roku).
Rozdział 92116 – Biblioteki 350.000,-zł
tj. wzrost o 7,96% w stosunku do roku ubiegłego.
Wydatki bieżące w kwocie - 350.000,-zł
Obejmują dotację dla Miejskiej Biblioteki wraz z filią na realizację zadań kulturalno-oświatowych.
Szczegółową informację o planie finansowym Miejskiej Biblioteki na 2003 rok zawiera załącznik nr 7.
Rozdział 92195 - Pozostała działalność 278.500,-zł
Planowane wydatki bieżące w kwocie 78.500,-zł
przeznaczone zostaną na wydatki związane z promocją miasta (spadek o 16,31%
w stosunku do 2003 roku), w tym:
- 17.500,-zł – na zakup materiałów do celów promocyjnych, na wydatki
związane z organizacją imprez i świąt okolicznościowych,
- 12.000,-zł – na ogłoszenia i informacje prasowe i telewizyjne promujące
miasto i imprezy, na aktualizację stron internetowych promujących
miasto,
- 21.500,-zł – na wydatki dotyczące kontaktów partnerskich z miastem
Langenfeld, na tłumaczenia korespondencji,
- 12.500,-zł – na wydatki związane z przynależnością do organizacji,
- 15.000,-zł – zakup materiałów i usług w zakresie kultury.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 200.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Dział 926 - KULTURA FIZYCZNA I SPORT 792.500,-zł
Rozdział 92604 – Instytucje kultury fizycznej 655.000,-zł
- dotacja dla Ośrodka Sportu i Rekreacji 190.000,-zł
OSiR działa w formie zakładu budżetowego, realizuje zadania popularyzacji walorów rekreacji ruchowej, organizowania zajęć, zawodów i imprez sportowo-rekreacyjnych, prowadzenie pokoi gościnnych, z których dochód przeznaczony jest na działalność sportowo-rekreacyjną
- wydatki na bieżące utrzymanie krytej pływalni i pokrycie kosztów obsługi
ratowniczej - Bratoszewo 240.000,-zł.
Szczegółową informację o działalności Ośrodka Sportu i Rekreacji zawiera załącznik nr 13.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 225.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
Rozdział 92695 – Pozostała działalność 137.500,-zł
Wydatki bieżące w kwocie 17.500,-zł
obejmują:
- 7.500,-zł – zakup materiałów związanych z organizacją turniejów i zawodów
sportowych,
- 10.000,-zł – wydatki na zorganizowanie Skate-Parku.
Na wydatki inwestycyjne przeznacza się kwotę 120.000,-zł
zgodnie z załącznikiem nr 9.
* * *
Przypadające do spłaty w 2004r.kredyty bankowe nie objęte planem wydatków 1.526.828,-zł:
- Budowa ulic na osiedlu 18 Stycznia - 996.500,-zł
- Budowa krytej pływalni - 353.900,-zł
- Termomodernizacja budynków komunalnych - 149.203,-zł
- Budowa kotłowni olejowej w Gostyninie-Kruku - 27.225,-zł.
PRZEWODNICZĄCY RADY MIEJSKIEJ
Andrzej Reder
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kiełbasa Paweł
- Data udostępnienia w BIP: 2004-05-10 12:02:37
- Informacja zaktualizowana przez: Kiełbasa Paweł
- Data ostatniej aktualizacji: 2004-05-10 12:02:37
- Liczba odsłon: 3711
- Historia dokumentu: