ZASADY PRZEKSZTAŁCENIA PRAWA UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO W PRAWO WŁASNOŚCI NIERUCHOMOŚCI
Niezbędny formularz: wniosek (druk do pobrania – Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, ul. Parkowa 22, pok. nr 2)
Wymagane dokumenty:
- aktualne zaświadczenie z księgi wieczystej w oryginale (ważne nie dłużej niż trzy miesiące),
- kserokopia aktu notarialnego, decyzji, postanowienia lub innego dokumentu, którym wnioskodawca nabył nieruchomość,
- dokumenty potwierdzające następstwo prawne
Wysokość opłaty skarbowej: 10 złotych za wydanie decyzji
Termin załatwienia sprawy: 30 dni lub więcej dni w zależności od złożoności sprawy
Forma załatwienia sprawy: decyzja administracyjna
Sprawę prowadzi: Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa
Informacji udziela: Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa, tel.236 07 47, lub Sekretariat Urzędu Miasta – 236 07 10
Podstawa prawna: art.1 ustawy z dnia 29 lipca 2005r. o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości (Dz. U. Nr 175, poz.1459)
Godziny pracy Urzędu: pon., śr., czw., pt. – 7:30 - 15:30 wtorek – 7:30-17:00
UWAGI:
1.Przekształcenie jest możliwe, gdy z wnioskiem wystąpią wszyscy użytkownicy wieczyści ujawnieni w księdze wieczystej danej nieruchomości.
2. Wnioskodawca zobowiązany jest do uiszczenia dotychczasowemu właścicielowi opłaty za przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności według wyceny rzeczoznawcy.
3. Koszty sporządzenia operatu szacunkowego ponosi wnioskodawca.
4. W przypadku braku dokumentów niezbędnych do ustalenia stanu prawnego nieruchomości, wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Sekretariacie Urzędu Miasta lub w Wydziale prowadzącym sprawę.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Administrator
- Data udostępnienia w BIP: 2008-02-25 08:27:01
- Informacja zaktualizowana przez: Finke Małgorzata
- Data ostatniej aktualizacji: 2012-09-13 08:50:43
- Liczba odsłon: 6528
- Historia dokumentu: