19.12.2023 - odpowiedzi na pytania - patrz dół strony

 

Gostynin, dnia 15.12.2023 r.

ZP.271.2.10.2023

OGŁOSZENIE O ZAPYTANIU OFERTOWYM
NR
ZP.271.2.10.2023

            W związku z zamiarem udzielenia zamówienia o wartości szacunkowej nie przekraczającej kwoty 130.000 zł, do którego w oparciu o art. 2 ust 1 pkt. 1 ustawy z dnia 11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 z późn. zm.) nie stosuje się przepisów ww. ustawy, Gmina Miasta Gostynina zaprasza do składania ofert cenowych na zadanie pn:

 

Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasta Gostynina oraz jednostek organizacyjnych i instytucji kultury
w latach 2024-2025

Przedmiot zapytania ofertowego:

Obsługa bankowa budżetu Gminy Miasta Gostynina oraz niżej wymienionych jednostek organizacyjnych i instytucji kultury:

  1. Urząd Miasta Gostynina
  2. Miejski Zespół Ekonomiczny Szkół i Przedszkoli w Gostyninie,
  3. Szkoła Podstawowa nr 1 w Gostyninie,
  4. Szkoła Podstawowa nr 3 w Gostyninie,
  5. Zespół Szkolno-Przedszkolny w Gostyninie (Szkoła Podstawowa nr 5 i Przedszkole nr 1),
  6. Przedszkole nr 2 w Gostyninie,
  7. Przedszkole nr 4 w Gostyninie,
  8. Miejska Szkoła Muzyczna w Gostyninie,
  9. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Gostyninie,
  10. Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Gostyninie,
  11. Klub Dziecięcy „Uśmiech Malucha” w Gostyninie,
  12. Miejskie Centrum Kultury w Gostyninie,
  13. Miejska Biblioteka Publiczna w Gostyninie.

Zakres zamówienia obejmuje:

  1. Bankową obsługę rachunków bankowych budżetu Gminy i jednostek organizacyjnych oraz instytucji kultury, w tym za pośrednictwem internetowego systemu bankowości elektronicznej;
  2. Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.
  3. Udzielenie i obsługę kredytu w rachunku bieżącym na finansowanie przejściowego deficytu;
  4. Prowadzenie na terenie miasta Gostynina oddziału, filii lub równoważnej jednostki organizacyjnej Banku, w którym opłaty i warunki obsługi będą realizowane na warunkach określonych w udzielonym zamówieniu;

Szczegółowy zakres zamówienia określa załącznik nr 2 do zapytania ofertowego

O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunki dotyczące: posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;

Zamawiający uzna, że warunek został spełniony, jeżeli Wykonawca posiada zezwolenie na prowadzenie działalności bankowej, określone w przepisach ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Prawo Bankowe (Dz. U. z  2023 poz. 2488 ze zm.).

 

Termin realizacji przedmiotu zamówienia: od 1.01.2024 do 31.12.2025 r.

  1. Sposób obliczania ceny oferty:
    1. Ofertę należy przygotować zgodnie z załączonym formularzem ofertowym (zał. 1) oraz jego załącznikami (1a i 1b) do zapytania ofertowego.  
    2. Cena musi być podana w złotych polskich cyfrowo i słownie, z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku.

Kryteria oceny ofert: cena - 100%

Wzór na obliczenie ceny oferty:

P – koszty obsługi bankowej – 70%
O – Oprocentowanie środków zgromadzonych na rachunkach bankowych.– 30%

Do obliczenia kosztów obsługi bankowej podanych w ofercie, Zamawiający zastosuje arkusz stanowiący załącznik nr 1a do zapytania ZP.271.2.10.2023 natomiast do obliczenia punktów w tym kryterium Zamawiający zastosuje następujący wzór:

(Pn : Pb) x 70 = P

Pn – wartość oferty  z najniższą wysokością kosztów obsługi bankowej
Pb – wartość kosztów obsługi bankowej badanej oferty
P – wartość kosztów obsługi bankowej

Do obliczenia wysokości oprocentowania rachunków podanego w ofercie Zamawiający zastosuje następujący wzór:

(Ob : On) x 30 = O

Ob – wartość oprocentowania rachunków badanej oferty
On – wartość oferty z najwyższym oprocentowaniem rachunków
O – wartość oprocentowania rachunków

Formuła obliczenia punktów dla wyboru najkorzystniejszej oferty:

P + O = … pkt

Za najkorzystniejszą zostanie uznana oferta, która otrzyma największą liczbę punktów.

Doświadczenie

Przed podpisaniem umowy Zamawiający może zażądać od wybranego Wykonawcy poświadczeń i referencji potwierdzających należyte wykonanie usług.

Miejsce i termin złożenia oferty:

Ofertę na ww. zadanie należy złożyć do dnia 20 grudnia 2023 r. do godz. 10:00 – w formie elektronicznej na adres: zp@gostynin.pl.

Oferta powinna zawierać :

- Wypełniony formularz ofertowy stanowiący załącznik nr 1 (w tym 1a i 1b)

- Projekt umowy

Niezbędną treścią umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą są Istotne postanowienia umowy, stanowiące załącznik nr 3 do zapytania Zapisy ustalone w Istotnych postanowieniach umowy wyczerpują kwestie dotyczące poszczególnych zagadnień. W projekcie umowy Wykonawca nie może wprowadzić do nich zapisów dodatkowych, rozszerzających czy w jakikolwiek sposób modyfikujących ich treść. Umowa jest jedynym dokumentem regulującym wszystkie kwestie dotyczące przedmiotu umowy, Zamawiający nie wyraża zgody na dołączanie do umowy załączników w postaci regulaminów czy innych dokumentów wewnętrznych Wykonawcy.

Zamawiający wymaga, aby w przedłożonym wraz z ofertą projekcie umowy Wykonawca uwzględnił wszystkie istotne postanowienia oraz zaznaczył je odrębnym kolorem, pogrubionym drukiem lub podkreślił.

Wyjaśnienia dot. przedmiotu zamówienia:

Wszelkich wyjaśnień i informacji dotyczących przedmiotu zamówienia udzieli: Pani Bożena Sokołowska – Skarbnik Miasta  (tel. 24 236-07-14).

Zamawiający zastrzega prawo unieważnienia niniejszego postępowania, w przypadku wystąpienia okoliczności powodujących, że wykonanie przedmiotu zamówienia nie leży w interesie publicznym.

 

Załącznik nr 1 – Formularz ofertowy

       Załącznik 1a  - Arkusz do obliczania kosztów obsługi bankowej

       Załącznik  1 b - Arkusz do obliczenia oprocentowania rachunków

Załącznik nr 2 – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia

Załącznik nr 3 – Istotne postanowienia umowy

Załącznik nr 4 – Klauzula informacyjna z art. 13 RODO

Załącznik nr 5 - Sprawozdania za III  kw 2023 RB-27    RB-28   RB-N    RB-Z

Załącznik nr 6 - Zaświadczenie US

Załącznik nr 6 - Zaświadczenie ZUS

 

19.12.2023 - odpowiedzi na pytania

1).  Proszę o podanie kwoty transakcji zawartych przez Gminę z innymi bankami po dniu 2022.12.31, które zostały przeznaczone na:

    a)  nowe finansowanie, tzn. powodujące wzrost zadłużenia Gminy, które co do zasady nie stanowi spłaty wcześniej zaciągniętych zobowiązań (m.in. kredyty na pokrycie planowanego deficytu, w tym wynikającego z realizacji inwestycji): 6.032.493,00 zł

    b)  spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań: 1.712.840,00 zł

    c)  pokrycie przejściowego deficytu w formie kredytu w rachunku bieżącym: nie dotyczy

    Kwota długu Gminy ogółem na ww. datę wynosiła: 12.477.594,51 zł

  1. Czy Zamawiający posiada wieloletnie zobowiązania, transakcje (inne niż wykazywane w kwocie długu), które wynikają z:
  1. umów wsparcia udzielonych innym podmiotom, w tym zależnym od Gminy, realizującym zadania z zakresu zadań własnych Gminy lub umów powierzenia, rekompensat zawartych z tymi podmiotami (jeżeli tak, prosimy o wskazanie kwoty planowanych kwot wsparcia, powierzenia, rekompensaty przypadających do zapłaty w okresie prognozy); nie posiada
  2. planu wniesienia dopłat do kapitału (funduszu) zakładowego innych podmiotów, w tym zależnych od Gminy, a także oświadczenia i zobowiązania do wniesienia takich dopłat (jeżeli tak, prosimy o wskazanie kwoty planowanych dopłat do wniesienia do końca okresu objętego planem); nie posiada
  3. umów o partnerstwie publiczno-prywatnym (jeżeli tak, prosimy o wskazanie kwoty pozostającej do zapłaty w okresie prognozy); nie posiada
  4. umów o poprawę efektywności energetycznej (jeżeli tak, prosimy o wskazanie kwoty pozostającej do zapłaty w okresie prognozy); nie posiada
  5. umów poręczenia lub gwarancji udzielonych po dacie 31.12.2022 r., jeśli nie zostały ujęte w wieloletniej prognozie finansowej, w części tabelarycznej (jeżeli tak, prosimy o wskazanie ich kwoty); nie posiada
  6. innych wieloletnich zobowiązań, które nie zostały wymienione wyżej oraz nie zostały ujęte w kwocie długu w wieloletniej prognozie finansowej (w kolumnach 6, 10.2 — 10.5) lub w sprawozdaniu budżetowym (Rb-Z część A i B). Jeżeli tak, prosimy o wskazanie ich kwoty. nie posiada

3). Czy uchwała w sprawie wieloletniej prognozy finansowej obejmuje okres kredytowania oraz spełniony jest wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy o finansach publicznych, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jst oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony na podstawie wykonania roku poprzedzającego rok budżetowy? Tak

4). Prosimy o potwierdzenie, że aktualnie nie toczy się przeciwko Zamawiającemu postępowanie egzekucyjne w kwocie wyższej niż 0,1% dochodów za ostatni rok budżetowy* ani w kwocie wyższej niż 100 000 zł. Nie toczy się

5).  Czy Zamawiający wskutek wystąpienia zdarzeń, które nie były znane na moment uchwalenia budżetu lub wieloletniej prognozy finansowej wprowadził w ciągu roku w tych uchwałach zmianę spowodowaną:

1) zmniejszeniem dochodów o co najmniej 30 % lub  

2) zwiększeniem wydatków (w zakresie niepokrytym pomocą publiczną) o co najmniej 30%

- w stosunku do pierwszej uchwalonej uchwały budżetowej na obecny rok budżetowy?  Nie

6) Prosimy o informację na temat aktualnych umów kredytowych (w tym kredyty, pożyczki, obligacje itp.) zawartych przez Zamawiającego z podaniem: daty umowy, kwoty finansowania, przeznaczenia środków, daty zapadalności, aktualnego zaangażowania. Informacje na temat aktualnych umów kredytowych znajdują się w załączonej tabeli

7) Prosimy o potwierdzenie, że zobowiązania Zamawiającego wobec urzędu skarbowego, ZUS, banków, firm leasingowych oraz innych instytucji finansowych, rządowych lub samorządowych regulowane są terminowo i aktualnie nie występują zaległości w regulowaniu zobowiązań wobec ww. instytucji w kwocie wyższej niż 0,2% dochodów za ostatni rok budżetowy i nie większej niż 100 000 zł.    Nie występują zaległości (informacje zostały zamieszczone na stronie internetowej)

8) Prosimy o sprostowanie zapisu ogłoszenia w części opisu wzoru na obliczenie ceny oferty:

Powinno być   „O – oprocentowanie środków na rachunkach – 30%”     Zapis został sprostowany

9) Prosimy o dopuszczenie możliwości dołączenia do umowy zawieranej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą regulaminów i/lub innych załączników regulujących szczegóły funkcjonowania poszczególnych produktów bankowych oraz realizacji czynności bankowych lub przedłożenie własnego wzoru umowy prowadzenia obsługi bankowej budżetu Gminy Miasta Gostynin oraz jednostek organizacyjnych i instytucji kultury w latach 2024-2025, który to wzór, poza zapisami zakresu przedmiotu zamówienia, będzie zawierał także zapisy prawne i regulacje porządkowe, zwyczajowo stosowane w umowach.  Wyrażamy zgodę

 

Zobowiązania finansowe wynikające z zawartych umów z innymi Bankami

Załączone pliki:
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:32:40
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 11:34:36
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
    • Informację wprowadził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
    • Data dodania: 2023-12-15 12:48:47
    • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Katarzyna Tyrajska
  • Data udostępnienia w BIP: 2023-12-15 11:17:36
  • Informacja zaktualizowana przez: Katarzyna Tyrajska
  • Data ostatniej aktualizacji: 2023-12-19 11:22:06
  • Liczba odsłon: 1483
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 12476011]

przewiń do góry